10 alimente care mențin creierul tânăr și protejează memoria

10 alimente care mențin creierul tânăr și protejează memoria
10 alimente care mențin creierul tânăr și protejează memoria

Creierul necesita nutrienti la fel ca inima, plamanii sau muschii. Alimentele potrivite te vor ajuta sa iti folosesti creierul la maximum si cu cat creierul este mai activ cu atat il vei stimula sa creeze noi conexiuni, vei imbunatati functiile de memorie si de rezolvare a problemelor.  Iata cateva alimente care te ajuta sa ai un creier activ si productiv
Usturoi
Usturoiul are mai multi nutrienti care contribuie la functionarea buna a creierului. El subtiaza sangele, crescand astfel fluxul in tot corpul, inclusiv in creier. Aceasta lupta cu radicalii liberi produse la nivel cerebral, care au fost asociati cu afectiuni degenerative precum Alzheimer. De asemenea, usturoiul este eficient in prevenirea unor tumori cerebrale.
Linte
Contine lecitina, proteine si glucide de care au nevoie celulele creierului Fibrele si antioxidantii din linte ajuta la mentinerea bunei circulatii a sangelui in creier. Acest lucru nu poate fi trecut cu vederea, el are un impact puternic asupra modului in care creierul functioneaza zi de zi, si, in timp, poate insemna diferenta intre a avea un creier sanatos, activ sau un creier lent, imbatranit.
Migdale
Daca nu ti-ai facut un obicei de a consuma migdalele ca o gustare, ar fi bine sa ti-l formezi. Migdalele contin o doza buna de vitamina E, care te ajuta sa iti mentii abilitatile cognitive: invatare, memorare, etc.
Migdalele, dar si alte fructe oleaginoase „hranesc” creierul pentru ca mentin arterele curate si cresc nivelul de serotonina, acel neurotransmitator care controleaza somnul, depresia, memoria si alte procese neurologice.
Somon
Acizii Omega-3 din somon si alti pesti sunt benefici creierului; aceste grasimi te pot ajuta sa gandesti mai bine, si pot preveni bolile de creier. De asemenea, pot imbunatati starea de spirit si previn depresia atunc cand sunt consumati regulat. Pentru aceleasi beneficii puteti manca si sardine.
Banana
Sunt o sursa de potasiu, iar o concentratie scazuta de potasiu poate inhiba capacitatea de a gandi clar si de a te concentra. Aceste fructe contin, de asemenea, fibre si triptofan care iti mentin starea de spirit buna, dar si vitamine – mai ales B-uri, care sunt importante pentru functionarea creierului.
Rosii
Licopenul din rosii te poate ajuta sa previi boli precum Alzheimer, Parkinson, dementa, dar si alte afectiuni degenerative ale creierului. Consuma rosiile gatite cat mai bine, pentru ca in acest fel organismul absoarbe mai mult licopen. In plus, asociaza rosiile cu uleiuri, pentru ca licopenul este liposolubil – se dizvolva in grasimi.
Cereale integrale
Studiile au aratat ca cereale integrale pot oferi creierul ceea ce are nevoie pentru a ramane alert. Creierul are nevoie de o doza constanta de glucoza – iar cerealele integrale o ofera in mod sigur. Fibrele ajuta la reglarea eliberarii de glucoza in corp, explica specialistii. Cerealele integrale contin si vitamine din complexul B, care ajuta la hranirea unui sistem nervos sanatos.
Avocado
Avocado sunt o mare resursa pentru cei care incearca sa optimizeze celulele creierului lor. Acest fruct furnizeaza grasimi monosaturate care ajuta sangele sa circule mai bine, ceea ce e esential pentru creier.
Seminte de dovleac
Ele contin acid folic, vitamina E, B6, magneziu si acizi grasi nesaturati. Sunt substante care imbunatatesc capacitatile cognitive, memoria si hranesc creierul. Iar grasimile vegetale functioneaza ca un antidepresiv natural.
Morcovi
Stii ca morcovii sunt hrana pentru ochi, dar stii ca sunt benefici si creierului? Odata cu inaintarea in varsta memoria ta se degradeaza, dar morcovii te ajuta sa pastrezi cat mai departe acest proces, gratie luteolinei. Vestea buna este ca puteti obtine acest beneficiu atat din preparatele gatite care contin morcovi, cat si daca beti suc proaspat.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *