10 metode eficiente prin care bărbații își pot crește calitatea spermei

10 metode eficiente prin care bărbații își pot crește calitatea spermei
10 metode eficiente prin care bărbații își pot crește calitatea spermei

Calitatea spermei bărbaților scade cu aproximativ două procente anual, aducându-i tot mai aproape de infertilitate, arată un studiu recent realizat de cercetătorii Universității din Murcia, Spania.

,,Modificările de spermatogeneză, care apar de regulă abia după 70 de ani, se regăsesc tot mai des la tinerii de 30 de ani,” spune medicul ginecolog Dan Tutunaru, de la Spitalul „Elias” din Bucureşti.

“Sunt o consecință a stilului de viață deficitar. Stresul, nopțile pierdute, consumul de alcool, fumatul și chiar sarea în exces deteriorează vizibil calitatea spermei”, atrage atenția medicul. Mai grav este că afecțiunea este complet asimptomatică (nu are semne), iar cuplurile încep să intre la bănuieli abia după câteva încercări eșuate de a avea un copil. “Confundă impotența cu sterilitatea și cred că dacă sunt activi sexual, sunt automat sănătoși. Unii au rămas șocați să audă că nu mai au niciun spermatozoid și că elimină lichid seminal gol, o afecțiune numită azoospermie”, arată ginecologul Dan Tutunaru.

Factorii de mediu care influențează calitatea spermei:

–          Produsele chimice industriale, cum ar fi benzina, ierbicidele, pesticidele

–           Metalele grele, în special plumbul

–           Radiațiile sau razele X în zona pelvină

–          Supraîncălzirea, cum ar fi utilizarea frecventă a saunei, căzilor cu hidromasaj şi laptopurile care dacă sunt ţinute în poală supraîncălzesc testiculele și scad producţia de spermă

–           Mersul pe bicicletă

Iată câteva modalități prin care poate fi îmbunătățită calitatea spermei:

  1. Evită medicamentele împotriva căderii părului și antidepresivele: unul dintre ingredientele acestor pastile pot reduce activitatea hormonilor masculini.
  2. Evită să mergi prea des cu bicicleta: mersul pe bicicletă a fost corelat cu impotența și sterilitatea deoarece sunt afectate, printr-un stres mecanic prelungit, vasele de sânge și nervii responsabili cu erecția. Mersul pe bicicleta pe teren accidentat asociază și riscuri de dezvoltare a unei patologii perineale acute, precum și afectarea traumatică a scrotului. Există studii în care s-a observat că bărbații care au astfel de activități au mai des anomalii ale conținutului scrotal: depozite calcice, chisturi, vene contorsionate. Riscurile de apariție a acestor probleme poate fi diminuat prin opriri dese din mers, utilizarea unor șei moi și potrivirea lor corespunzătoare (ca înălțime și unghi de înclinație).
  3. Nu petrece prea mult timp în apă fierbinte: numărul spermatozoizilor poate fi redus temporar după băi fierbinți sau saună. În cazul în care bărbatul este expus unor temperaturi crescute în mod constant, atunci fertilitatea poate fi afectată serios.
  4. Limitează consumul de cofeină: în doze mici, cafeaua este benefică spermei, însă dacă este consumată în cantități mari poate afecta calitatea spermei.
  5. Stai departe de țigări și de alcool: consumul ocazional de alcool nu afectează fertilitatea, însă dacă este vorba de consum cronic, cu afectarea  funcției hepatice, pot apărea și probleme de fertilitate. Fumatul scade motilitatea spermatozoizilor, reduce durata de viață a acestora și poate induce modificări și leziuni ale conținutului genetic ce afectează fertilitatea. În plus, studiile au demonstrat că fumătorii au un libidou mai scăzut și o activitate sexuală mai rară comparativ cu nefumătorii.
  6. Redu stresul: acesta poate interacționa cu anumiți hormoni necesari pentru producerea spermei.
  7. Controlează-ți greutatea: suprapoderalitatea sau subponderalitatea afectează sperma atât din punct de vedere calitativ cât și cantitativ.
  8. Fă mișcare: activitatea fizică moderată ajută la îmbunătățirea calității spermei
  9. Ai grijă la alimentație: mănâncă fructe și legume bogate în antioxidanți benefici pentru sănătatea spermei.
  10. Bazează-te pe vitamine: o doză zilnică de multivitamine pe bază de zinc, seleniu și acid folic te poate ajuta în acest sens.

35 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook