3 lucruri importante despre acizii graşi omega 3 şi omega 6 şi despre efectele lor

3 lucruri importante despre acizii graşi omega 3 şi omega 6 şi despre efectele lor
3 lucruri importante despre acizii graşi omega 3 şi omega 6 şi despre efectele lor

1. Ce sunt?

Omega 3 fac parte dintr-un grup de nutrienţi denumiţi lipide. Aceste grăsimi sunt esenţiale într-o dietă echilibrată. Ele ajută organismul să producă celule şi asigură buna funcţionare a sistemului nervos. Lipidele sunt, de asemenea cele mai importante surse de energie ale organismului şi sunt împărţite în 3 grupuri:saturate, monosaturate şi polinesaturate.

2. Diferenţele dintre omega 3 şi omega 6

Omega 3 şi omega 6 sunt două tipuri de grăsimi polinesaturate.

Familia de acizi graşi omega 3 include acidul alfa-linolenic (ALA) care se găseşte în principal în ulei de rapiţă, nuci, seminţe de in; acid  eicosapentaenoic (EPA) şi acid acid docosahexaenoic (DHA) care se găsesc în peştele gras.

Acizii grai omega 6 includ acidul linoleic şi acidul arahidonic. Aceştia se găsesc în ulei de floarea-soarelui, porumb, soia şi în anumite tipuri de carne şi ouă.

3. De ce avem nevoie de omega 3 şi omega 6

Aceşti acizi sunt grăsimi esenţiale pentru buna funcţionare a organismului. Acizii graşi omega 3 sunt importanţi pentru funcţionarea creierului, dezvoltarea şi creşterea normală a organismului. Ne pot feri de unele boli de inimă, de infarct, Alzheimer şi chiar de cancer, scad nivelul colesterolului rău şi al trigliceridelor, dau elasticitate vaselor de sânge.

Omega 6 sunt importanţi pentru creştere şi dezvoltare, dar şi pentru funcţionarea inimii şi creierului.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Acizi omega 6 primim la greu, indirect prin ce mancam. Chiar si carnurile au asa ceva datorita alimentatiei animalelor. Adevarata problema e sa iti asiguri aportul de acizi omega 3. Se pare ca omul modern are un raport prea mic omega3/omega6 in alimentatie. Prea multi acizi omega6 nu e bine, acestia avand rol pro-inflamator, iar omega3 au efect contrar.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *