3 minute de exerciții pe săptămână sunt suficiente pentru a ne menține în formă? Iată ce spun specialiștii

3 minute de exerciții pe săptămână sunt suficiente pentru a ne menține în formă? Iată ce spun specialiștii
3 minute de exerciții pe săptămână sunt suficiente pentru a ne menține în formă? Iată ce spun specialiștii

Conform oamenilor de ştiinţă, sesiunile scurte de exerciţii sunt la fel de eficiente ca cele de lungă durată, deci nu este nevoie să petrecem ore în şir în sala de sport sau să alergăm zilnic în parc,  doar 30 de secunde în care urcăm scările în fugă ne pot îmbunătăţi tonusul muscular şi ne pot ajuta în lupta cu kilogramele.

Majoritatea persoanelor nu se ţin mult timp de un program de exerciţii invocând lipsa timpului, aceste seturi de exerciţii sunt mai uşor de urmat pentru că durează foarte puţin şi au aceleaşi beneficii.

Conform cercetătorilor de la Universităţile Nottingham şi Bath,  secretul este să te dedici unui program de 3 seturi scurte dar foarte intense de exerciţii de 30 de secunde fiecare cu perioade scurte de odihnă între ele.

După o jumătate de minut de efort, ne putem odihni 60 de secunde, după care reluăm activitatea.

Pentru a testa eficienţa programului, a fost făcut un studiu condus de profesorul de biologie Jamie Timmons care a implicat 300 de voluntari. Testele au demonstrat că cele 3 minute de exerciţii săptămânale sunt echivalente şi produc acealeaşi îmbunătăţiri semnificative ca şi câteva ore petrecute la sala de sport.

Mai mult decât atât, în cazul exerciţiilor obişnuite, rezultatele în ceea ce priveşte pierderea în greutate sunt adesea dezamagitoare. Explicaţia: orele lungi de antrenament cresc pofta de mâncare. Cele de scurtă durată, însă nu produc foame deoarece nu este consumată la fel de multă energie.

Exerciţiile cresc rata metabolismului chiar şi după ce am încetat activitatea, iar muşchii odată dezvoltaţi, stimulează metabolismul şi ard grăsimile şi caloriile. Activitatea fizică de intensitate mai mare formează ţesut muscular mai mult decât cele aerobice, de lungă durată.

 

Exerciţii intense şi ceaiul verde cresc rata metabolismului

 

Teoriile echipei sunt sprijinite şi de alte studii: oamenii de ştiinţă australieni au descoperit anul trecut că sprinturile de 60 de minute pe săptămână sunt la fel de eficiente în arderea grăsimilor ca şi joggingul timp de 7 ore pe săptămână.

Studiul, condus de Steve Boutcher de la Universitatea din New South Wales, Sydney a recrutat 50 de oameni supraponderali pentru sprinturi scurte de mare intensitate.
Ei au trebuit să exerseze timp de opt secunde pe o bicicletă după care a urmat o recuperare 12 secunde şi au repetat acest lucru de 3 ori pe săptămână timp de 12 săptămâni.  

Ciclismul intens utilizează pe lângă muşchii picioarelor şi cei ai braţelor şi pe cei ai umerilor astfel 80% din celulele musculare ale corpului sunt activate în comparaţie cu joggingul sau mersul pe jos care utilizează doar 40% din aceste celule.

În urma experimentului, voluntarii au pierdut aproximativ 1,8 kg de grăsime abdominală şi şi-au crescut masa musculară. Un lucru important este că au redus cu 17%  grăsimea de la nivelul ficatului, rinichilor şi altor organe interne

„Alte studii care au folosit exercitiile aerobice au demonstrat că timpul necesar de activitate fizică pentru a produce o scădere similară în grăsime viscerală a fost de aproximativ șapte ore pe saptamana, timp de 14 săptămâni,” spune profesorul Steve Boutcher.

Un indiciu important cu privire la eficienţa exerciţiilor de mare intensitate este că în timpul contractărilor rapide ale muşchilor, sunt eliberaţi în sânge nişte hormoni numiţi catecolamine care ard grăsimea din organism şi o transformă în energie, iar exerciţiile moderate, nu reuşesc să crească nivelul acestor hormoni.

Un alt truc prin care se poate creşte nivelul catecolaminelor este să bem ceai verde după ce am făcut exerciţii de mare intesitate, pentru că ceaiul împiedică degradarea acestor hormoni care vor continua să ardă grăsimile chiar şi după încetarea activităţii.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *