7 metode simple şi eficiente prin care vă menţineţi ochii sănătoşi

7 metode simple şi eficiente prin care vă menţineţi ochii sănătoşi
7 metode simple şi eficiente prin care vă menţineţi ochii sănătoşi

Ochii sunt destul de sensibili şi necesită o îngrijire specială. Alimentaţia echilibrată şi exerciţiile fizice reprezintă unele dintre cele mai eficiente modalităţi prin care vă menţineţi acuitatea vizuală.

1. Vegetalele

Spanacul, brocoli sau alte vegetale care conţin luteină şi zeaxantina, două tipuri de carotenoide previn dezvoltarea cataractei. În plus, luteina şi zeaxantina pot acţiona ca nişte ochelari de soare naturali, ajutând la formarea pigmentului macular – un fel de filtru care blochează razele dăunătoare.

Încercaţi să consumaţi aceste alimente de două ori pe zi, spanac la prânz şi brocoli la cină.

2. Antioxidanţii

Fructele de pădure, portocalele, prunele şi cireşele luptă împotriva afecţiunilor provocate de radicalii liberi. Şi acestea ar trebui consumate de cel puţin două ori pe zi. Mai multe studii au arătat că persoanele care au un nivel redus de antioxidanţi în organism au un risc mai mare de a se alege cu degenerescenţă maculară.
3. Omega 3

Acizii graşi omega-3, care se găsesc din abundenţă în peştele gras, sunt componenţi-cheie ai celulelor din retină. Aceştia previn cataracta şi uscarea ochilor.

4. Morcovii

Sunt recunoscuţi încă din cele mai vechi timpuri pentru efectul benefic asupra ochilor şi a vederii, deoarece conţin o cantitate importantă de betacaroten. Acest antioxidant este foarte important pentru o vedere mai bună şi pentru protejarea ochilor de boli, precum cataracta sau degenerescenţa maculară. Aşadar, consumaţi morcovi cruzi de cel puţin două ori pe săptămână.

5. Ochelarii de soare

Razele UV sunt principalele vinovate pentru apariţia cataractei şi degenerescenţei maculare. De aceea este foarte important să investiţi într-o pereche de ochelari care oferă protecţie sporită împotriva razelor dăunătoare.

6. Sportul

Exerciţiile aerobice pot reduce presiunea oculară, prevenind astfel apariţia glaucomului.

7. Multivitaminele

Potrivit National Eye Institute, antioxidanţii, vitaminele C şi E, vitaminele B6 şi B12, betacarotenul şi zincul pot împiedica dezvoltarea degenerescenţei maculare şi a cataractei.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *