7 semne că ai DEFICIT de vitamina D. De ce este atât de important să nu ne lipsească din organism

7 semne că ai DEFICIT de vitamina D. De ce este atât de important să nu ne lipsească din organism
7 semne că ai DEFICIT de vitamina D. De ce este atât de important să nu ne lipsească din organism

Ești deprimat și măcinat de gânduri. De vină ar putea fi carența unei importante vitamine.

Știați că înainte de anul 2000, doctorii nu credeau că un pacient poate avea deficit de vitamina D?

Pe măsură ce tehnologia a evoluat, s-au făcut multe studii. Potrivit dr. Michael Holick, unul dintre cercetătorii care a studiat prezența vitaminei D, 32% dintre adulții și copiii din SUA au deficit de vitamina D.

Este un procent destul de mare, așa că este este important să știm care sunt semnele carenței de vitamina D.

Cel mai sigur aflăm din analizele de sânge. Dar există și semnale ale organismului, care ne indică aceste lucruri.

O piele întunecată, ternă. Holick explică în acest caz că ai nevoie de soare de 10 ori mai mult decât o persoană cu tenul deschis. El spune că pigmentul pielii este un factor de protecție natural, cu cât ai mai mult pigment, cu atât mai mult timp trebuie să petreci la soare.

Dacă ești melancolic. Potrivit unui studiu efectuat în America, unul din semnele importante ale carenței de vitamina D este starea melanconică, vecină cu deprimarea.

Dacă ai trecut de 50 de ani. Conform Societății Internaționale de Densitometrie, peste 95% dintre persoanele de peste 50 de ani au deficit de vitamina D. Motivul nu este pentru că își petrec mai mult timp în casă, ci pentru că un organism în vârstă produce mai puțină vitamina D, cu 30% mai puțin față de o persoană tânără, în aceleași condiții de expunere la soare.

Dacă ești obez, supraponderal sau cu multă masă musculară. Holick explică mecanismul. Vitamina D este solubilă în grăsime, adică organismul o absoarbe. Dacă aveți surplus adipos, aveți nevoie de mai multă vitamina D față de o persoană normoponderală. Același lucru este valabil și pentru cei cu multă masă musculară.

Dacă vă dor oasele. Holick spune că mulți pacienți care acuză dureri osoase și musculare sunt greșit diagnosticați cu fibromialgie sau cu alte afecțiuni. Înainte de orice control medical, e bine să vă verificați și valorile de vitamina D.

Transpirație abundentă la nivelul capului. Holick spune că acesta este un important semnal al carenței de vitamina D. Chiar și bebelușii se confruntă cu această problemă.

Probleme intestinale. Dacă aveți probleme digestive și corpul va asimila mai greu vitamina D. Cele mai frecvente afecțiuni intestinale includ sindromul Crohn, boala celiacă, sensibilitatea non-celiacă la gluten sau inflamații intestinale.

Care sunt principalele surse de vitamina D

  • Produsele din cereale integrale
  • Sucul de portocale
  • Iaurtul simplu
  • Carnea slabă
  • Carnea de porc
  • Ficatul de vită
  • Somonul
  • Ouăle
  • Fructele și legumele

Dacă aveți unul dintre simptomele enumerate mai sus, mergeți de îndată la un consult medical, e posibil să aveți o carență de vitamina D.

87 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook