A început școala. Ce punem în pachețelul de mâncare?

A început școala. Ce punem în pachețelul de mâncare?
A început școala. Ce punem în pachețelul de mâncare?

In fiecare an, odata cu inceperea scolii, emotiile specifice parintilor sunt completate de intrebarea pe care si-o adreseaza cu totii: ”Ce ii pun azi copilului in pachetelul de mancare?” Indiferent de nivelul studiilor, s-a demonstrat ca exista o stransa legatura intre randamentul cerebral si calitatea alimentelor, in special in perioadele de crestere si stres psihic.

Insa nu toti parintii sunt inca constienti de efectele pe care le au pesticidele, insecticidele, fungicidele, fertilizatoarele si stimulentele de crestere care se regasesc in hrana si care patrund in corp, odata cu legumele si fructele prin care avem impresia ca ne asiguram o alimentatie sanatoasa. Un experiment recent, realizat la cererea lantului de aprozare Coop din Suedia, scoate la iveala acest aport chimic al alimentelor cu ingrediente provenite din agricultura conventionala. O familie suedeza obisnuita a consumat timp de doua saptamani numai produse ecologice. Daca in urma primelor analize a reiesit o cantitate impresionanta de susbstante chimice in organism, dupa cele doua saptamani acestea au disparut complet din corp.

Ce ar trebui sa nu lipseasca din alimentatia celui mic?

Pentru copii totul este o joaca, de aceea, daca mesele zilnice nu sunt suficient de atractive, atat vizual, cat si olfactiv, vor refuza orice schimbare in alimentatia lor. Este important de asemenea sa se evite cat mai mult unilateralitatea, iar primul pas este de a invata copilul sa manance sanatos. Cine serveste aceeasi mancare in fiecare zi, nu poate oferi celor dragi doza zilnica recomandata de 15% proteine, 30% grasimi, 55% carbohidrati sanatosi, vitamine esentiale, fibre, substante din plantele nutritive, minerale si oligoelemente.

De asemenea, este important ca regimul alimentar zilnic al celui mic sa includa cel putin doua gustari, care sa le asigure copiilor necesarul de energie si nutrienti pentru intreaga zi. Copiii au o rata metabolica mult mai mare decat a unui adult si consuma energia mai repede, consum care de cele mai multe ori nu este echivalat in timpul meselor principale si face necesara includerea in alimentatia lor a gustarilor dintre mese.

Micul dejun – obligatoriu in cazul scolarilor si prescolarilor

Parinti, nu uitati ca pachetelul de la scoala este doar o gustare, nu poate tine loc de mic dejun sau de pranz. Copilul trebuie sa manance trei mese principale si una sau doua gustari zilnic.

Un mic dejun hranitor il reprezinta cerealele bio, chiar fara gluten, cu lapte vegetal din migdale, orez sau cocos. Multi copii dezvolta, fara ca parintii sa banuiasca, intoleranta la lactoza. Gustul laptelui vegetal este mai bun decat cel al laptelui de vaca, mai ales in combinatie cu cerealele.

O alta varianta include celebrul pahar cu lapte sicacao degresata bio sau pudra de carob, un inlocuitor pentru cacao, un foarte bun antioxidant, potrivit mai ales pentru cei mici, nefiind la fel de iritabil precum cacaua. Acesta ar putea fi completat de o felie de paine neagra sau cu seminte, tartinata cu ulei de cocos bio, care contine antioxidanti naturali, vitaminele A, C si E, vitamina K, Fier si Calciu si ajuta la cresterea imunitatii. Se pot de asemenea folosi si alte creme tartinabile cum ar fi untul de arahide, de cacao natural sau crema de macadamia sau pateuri vegetale.

Pachetelul de scoala sau gradinita

Parintii ar trebui in primul rand sa tina cont de faptul ca pauza nu dureaza mai mult de 10-15 minute, iar cantitatea de alimente trebuie sa fie proportionala cu timpul necesar ingerarii ei.
De asemenea, hidratarea nu ar trebui neglijata, apa plata sau apa de cocos, neacidulate si neindulcite sunt perfecte pentru pauza.

Atunci cand copilul vrea chipsuri sau ceva de „rontait”, il putem „pacali” cu niste nuci, alune, migdale, stafide sau curmale, care sunt niste gustari sanatoase si care dau multa energie si sunt si hrana pentru creier.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *