Adevarul despre proteine: ce si cat ar trebui sa mananci zilnic pentru o silueta de invidiat si o sanatate de fier

Adevarul despre proteine: ce si cat ar trebui sa mananci zilnic pentru o silueta de invidiat si o sanatate de fier
Adevarul despre proteine: ce si cat ar trebui sa mananci zilnic pentru o silueta de invidiat si o sanatate de fier

Proteinele reprezinta unul dintre nutrientii esentiali pentru buna functionare a organismului, pe langa carbohidrati si lipide. Dar care sunt cele mai bune surse de proteine si cat ar trebui sa consumam zilnic pentru a obtine o silueta de invidiat si o sanatate de fier?

 

Iata 10 adevaruri despre proteine pe care trebuie sa le stii daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa si sa-ti intri in forma!

 

1. Cate grame de proteine ar trebui sa consumi zilnic

 

In medie, alimentatia unui barbat adult trebuie sa contina 50 de grame de proteine pe zi, in timp ce alimentatia unei femei ar trebui sa fie compusa din 46 de grame de proteine. Pe de alta parte, un baiat adolescent necesita 52 de grame de proteine pe zi, pentru ca are musculatura in formare, in timp ce un copil trebui sa consume doar 10 grame. Pentru un calcul mai riguros al aportului de proteine pe zi, poti sa tii cont de urmatoare regula medicala: la fiecare 9 kilograme este nevoie de 8 grame de proteine. Asadar, alimentatie unei femei de 63 de kilograme ar trebui sa contina 56 de grame de proteine pe zi.

 

2. Varianta de meniu ofera 50 de grame de proteine

 

85 de grame de pui contin 21 de grame de proteine, doua oua mari au 13 grame de proteine, doua linguri de unt de alune are 8 grame de proteine si inca 220 de mililitri de iaurt iti aduc inca 8 grame de proteine. Aceste produse alimentare ar trebuie acompaniate, pe parcursul zilei, cu legume si fructe, dar si cu cereale integrale.

 

3. Echivalentul aportului caloric pe zi aferent proteinelor

 

Intre 10% si 35% din aportul caloric pe zi ar trebui sa provina din proteine. Procentul variaza in functie si de greutatea corporala a persoanei, dar si de cat efort fizic depune pe zi. Spre exemplu, o persoana care face miscare zilnic trebuie sa aiba un aport proteic mai mare decat una sedentara, asadar si procentul de calorii aferent proteinelor este mai mare.

 

4. De ce avem nevoie de proteine

 

Proteinele sunt o parte esentiala din structura fiecarei celule din organism si reprezinta aproximativ 15% din intreaga ta greutate corporala. Proteinele contribuie la numeroase functii ale organismului, de la furnizarea de energie la formarea de tesut muscular, de la mutarea unor molecule dintr-un loc intr-altul la descompunerea toxinelor si la repararea oaselor.

 

5. O dieta bogata in proteine ajuta la slabit

 

Multe persoane se ingrasa pentru ca mananca prea mult carbohidrati si grasimi si prea putine proteine. Dietele bogate in proteine ajuta la slabit si sunt relativ usor de tinut, caci alimentele proteice ofera o senzatie mai indelungata de satietate, proteinele fiind mai lent digerabile.

 

Citeste continuarea pe lyla.ro

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *