Află ce mănâncă experții în nutriție dimineața și inspiră-te pentru prepararea unui mic-dejun sănătos

Află ce mănâncă experții în nutriție dimineața și inspiră-te pentru prepararea unui mic-dejun sănătos
Află ce mănâncă experții în nutriție dimineața și inspiră-te pentru prepararea unui mic-dejun sănătos

 

Prima masă a zilei este esenţială, mai ales atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus. Specialiştii spun că persoanele care nu sar peste micul-dejun, mănâncă mai puţin pe parcursul zilei.

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi spune că nu e nici vegetarian, nici carnivor. „Sunt omnivor şi întotdeauna ascult de corpul meu şi de nevoile sale. Iau trei mese pe zi, dintre care micul dejun este cea mai importantă. Dimineaţa mănânc în decurs de o oră de când m-am trezit alimente destul de consistente (ouă, carne slabă, peşte, ceapă şi usturoi) și preparate de mine. Un exemplu de mic-dejun: supă japoneză miso cu leuștean și paprika dulce și pulpă de pui la grătar cu mujdei de usturoi. Fără pâine, doar cu salată verde semimurată,” spune expertul în nutriție Mencinicopschi.

 

Preşedintele Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, profesor doctor Nicolae Hâncu, se declară un mare amator de salate, de fructe dar admite că nu-şi refuză nici un vin bun.

,, Îmi încep activitatea trezindu-mă la ora 5,30 şi micul-dejun de la care niciodată nu mă abat este format obligatoriu din iaurt și fulgi. Pe la 10,30-11 iau o gustare formată dintr-un baton din prune uscate, scorțișoară, alune sau nuci.

Sâmbăta şi duminica, la mic dejun, am o omletă albă formată din 3-4 albuşuri de ou foarte bine prăjite pe teflon fără ulei, în care nu mai adaug nimic. De ani de zile toate mâncărurile mele sunt foarte sărace în sare,” exlică profesorul Hâncu.

 

,,Alimentaţia mea este în mod obişnuit bazată pe produse naturale, cu lactate degresate, legume (pe cât posibil crude), cereale integrale şi leguminoase. Mănânc des şi puţin şi niciodată nu mă ridic de la masă cu burta plină.

Cine nu sare peste micul dejun, are șanse mai mici să se îngrașe de-a lungul vieții, are performanțe fizice și psihice mai bune, iar faptul că nu ne e foame sau dorim să slăbim nu reprezintă argumente pentru a sări peste masa de dimineață. Dacă nu mâncăm, este probabil ca în jurul orelor 11-12 să apară o senzație intensa de foame care să fie „rezolvată” prin dulciuri sau alte produse hipercalorice. Cel mai bun mic-dejun este acela care are fibre suficiente şi proteine care să iţi ţină de foame până la următoarea masă, fără prea mult zahăr sau grăsimi saturate. Alegerile bune, sănătoase includ pâine integrală, ouă, unt de arahide, cereale, fructe, lapte degresat”, explică nutriționistul Corina Zugravu

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

7 Comments

  1. Mananca fara paine ,dar ii face reclama.Sictir

  2. Se pare ca specialistii nostri se ghideaza dupa ipoteze invechite. Unul dintre ei declara ca mananca omleta alba (adica fara galbenush) probabil pornind de la ideea ca galbenusul contine mult colesterol si deci poate conduce la stroke (infarct).

    In ultimii ani, studiile statistice pe f multi subiecti au relevat urmatoarele: „Higher consumption of eggs (up to one per day) was not associated with increased risk of coronary heart disease or stroke. Dose response showed no increase in risk with increased consumption”. Ultima referinta pe care am citit-o relativ la acest subiect este urmatoarea: Rong Y, Chen L, Zhu T et al. Egg consumption and risk of coronary heart disease and stroke: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies. BMJ 2013;346:e8539.
    Asa ca nu urmati sfatul unor specialisti „conservatori”. Cei care stiti l engleza mai dati un search si confruntati sfaturile cu rezultate mai recente.

  3. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi spune ca maninca mujdei de usturoi dimineata dar, apoi, mai sta cineva pe linga dinsul??

  4. o banana taiata felii, un mar ras, o lingura cu migdale tocate, trei linguri de ovaz si vreo zece boabe de strugure taiate sfarturi,o kinguritza plina cu bobitze de mei, peste ele o cana plina cu lapte de soia si… sa te tzii mic-dejun sanatos! vi-l recomand gratuit

  5. am o nelamurire: boabele de mei se taie tot in patru sau jumatati,stiti „sa nu ne inecam”……..prostii mai mari ca la asazisii specialisti nu am auzit,la ei se schimba dieta dupa sponzor

  6. D-l Mencinicopschi nu este mai expert in nutritie decat papa Pius, poate in chimie alimentara ceea ce este altceva. Este o mare greseala sa incurajati impostura, una dintre cele mai grave defecte ale societatii romanesti. De asta suntem unde suntem, ca toata lumea se pricepe le orice. Cat despre calificarea de ”nutritionist” in afara specialitatii medicale de diabet nutritie si boli metabolice, aceasta nu exista in Romania. Cu bine.

  7. In afara de faptul ca e sanatos sa mananci bine dimineata, d-l Mencinicopschi bate campii cu nerusinare. Ce recomanda dansul acolo e mai mult un regim de diabetic de tip 2, dar daca nu esti diabetic, regimul duce la dereglari. In primul rand, painea, cea sanatoasa, nu cu chimicale, este esenta vietii si prima care ar trebui sa existe la orice masa, pe urma vin salatele, carnea, legumele, pe care, iarasi, nu le mananci in cantitati exagerat de mici sau mari pe nici una dintre ele, ci cat mai echilibrat. Cea mai simpla regula e cea cu garnitura aproape cat pumnul si carnea aproape cat palma, iar daca vrei sa slabesti, nu trebuie decat sa injumatatesti. In rest, imi vine sa-i bat pe-astia care nu recomanda deloc sarea sau zaharul, ele sunt ultra necesare in buna functionare a organismului, in special a creierului. Lipsa lor in alimentatie duce la tampire, pb ca asta vor, sa ne vada tampiti. E adevarat ca nu tb sa exagerezi, in general, cu nimic nu tb sa faci asta, nici macar cu salate, dar de aici si pana la a recomanda lipsa totala a lor e cale lunga.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *