Ai încercat să te lași de țigări și ai dat greș? A cincea oară poate fi cu noroc

Ai încercat să te lași de țigări și ai dat greș?  A cincea oară poate fi cu noroc
Ai încercat să te lași de țigări și ai dat greș? A cincea oară poate fi cu noroc

Potrivit unui studiu al British Heart Foundation a scos la iveală faptul că 82% dintre fumători nu reușesc să renunțe la viciu de la prima încercare, ci după aproximativ 4 tentative nereușite.

Conform Centrului pentru Controlul Bolilor din SUA, 90% dintre oamenii care s-au lăsat definitiv de fumat au apelat la metoda „totul sau nimic”.

„Reducând numărul zilnic de țigări nu faci decât să trăiești într-o continuă stare de sevraj. Sunt păstrate țigările cele mai «dulci», de la cafea, de după masă etc. și nu va fi decât o chestiune de timp până când se va reveni la consumul inițial”, demontează expertul mitul renunțării la tutun în trepte. Înainte de a exclama triumfător „De mâine mă las!”, asigurați-vă că sunteți pregătit să faceți față unor diverse obstacole pornind de la stări accentuate de greață în primele trei-patru zile și până la creșterea nivelului de stres pe termen lung.
Partea bună este că, din punct de vedere biologic, dependența dispare complet în maximum două săptămâni. „Apogeul simptomelor neplăcute are loc la circa-șase zile de la ultima țigară fumată. După asta, stare ex-fumătorilor începe să se stabilizeze”, arată medicul. De mare ajutor pot fi și medicamentele pe bază de bupropion și vareniclină, menite să țină poftele în frâu, dar fără beneficii în plan mental.

Drumul spre renunțarea la tutun nu este deloc ușor, dar specialiștii spun că succesul este garantat dacă țineți cont de trei factori: dorința reală de schimbare, mersul la psiholog și învățarea unor mecanisme noi de a face față stresului. „Dependența de nicotină este o boală, n-ai cum să o iei cu binișorul”, explică dr. Magda Ciobanu, coordonatoarea Programului Național Anti-Fumat.

26 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook