Alimente care elimină calciul din organism și distrug oasele

Alimente care elimină calciul din organism și distrug oasele
Alimente care elimină calciul din organism și distrug oasele

Cafeaua, carnea, oţetul, sarea, ceaiurile diuretice şi unele medicamente scot calciul din organism. 

Alimentele şi băuturile care conţin substanţe acide scot calciul din oase, susţin medicii. Dintre acestea, cele mai periculoase sunt carnea, sarea şi oţetul. Pe lista produselor care pun în pericol calciul din organism specialiştii mai amintesc alcoolul, ceaiurile diuretice şi unele medicamente recomandate celor care au retenţie de apă. 
Maximum 100 de grame de carne pe zi 
Prea multă carne consumată zilnic dăunează sănătăţii, susţin unii specialişti. „Carnea conţine aminoacizi. Când consumi mai mult de 100 de grame pe zi, se transformă în acid uric, care se elimină odată cu ureea şi cu calciul din organism“, susţine medicul endocrinolog Virgiliu Stroescu. Periculoasă este şi cafeaua. „La fiecare ceşcuţă de cafea, pierdem 5-6 miligrame de calciu. Cei care consumă zilnic cafea riscă să facă osteoporoză“, adaugă specialistul. Oţetul are acid acetic care creşte PH-ul şi care forţează organismul să elimine carbonatul de calciu din oase. Acelaşi efect îl au şi sarea sau alcoolul, mai spune Virgiliu Stroescu. 
Anumite antiinflamatoare demineralizează
 Ceaiurile de cozi de cireşe, de mătase de porumb şi coada şoricelului au efect diuretic şi pot scoate şi ele calciul din oase. „Odată cu sărurile minerale, aceste ceaiuri favorizează şi eliminarea calciului. Ele se recomandă celor cu retenţie de apă. Există şi unele medicamente care demineralizează osul, precum antiinflamatoarele steroidice, care se recomandă de către medic reumaticilor“, afirmă Mihaela Ionescu, medic nutriţionist la Institutul „Prof. dr. Nicolae Paulescu“ din Bucureşti. Probleme cu calciul pot avea şi femeile însărcinate. Pentru că organismul fătului este în dezvoltare şi are nevoie de calciu, acesta se consumă din „rezerva“ mamei.
 BENEFIC 
Cât calciu puteţi lua din alimente
 > 113 grame de broccoli – 85 mg de calciu 
> 57 grame de sardine– 230 mg de calciu 
> 113 grame de varză – 34 mg de calciu 
> 57 grame de caise uscate – 52 mg de calciu 
> 140 de grame de iaurt – 240 mg de calciu 
> 190 ml de lapte – 230 mg de calciu.

Tags: ,
6 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook