Alimentul-minune care te scapă de burtică şi reduce riscul bolilor de inimă şi al diabetului de tip2

Alimentul-minune care te scapă de burtică şi reduce riscul bolilor de inimă şi al diabetului de tip2
Alimentul-minune care te scapă de burtică şi reduce riscul bolilor de inimă şi al diabetului de tip2

Oamenii de ştiinţă au descoperit un aliment care reduce grăsimea abdominală şi riscul sindromului metabolic, o afecţiune care predispune la boli de inimă, accident vascular cerebral şi diabet de tip2.

Sindromul metabolic este denumit şi Sindromul X sau ,,Ucigaşul tăcut” şi este o tulburare a metabolismului definită prin asocierea dintre scăderea toleranţei la glucoză, creşterea trigliceridelor plasmatice , scăderea HDL colesterolului şi hipertensiunea arterială, această alăturare având la bază insulino-rezistenţă şi hiperinsulinism compensator. Detectarea precoce şi ţinerea sub control sunt importante pentru că persoanele afectate au un risc crescut de a dezvolta boli cardiovasculare.

Principalii afectaţi sunt vârstnicii, personele cu antecedente familiare de diabet de tip 2 şi la femeile diagnosticate cu sindromul ovarului polichistic. Chiar dacă ereditatea joacă un rol important în apariţia sindromului, un stil de viaţă sedentar şi o alimentaţie dezechilibrată sunt sunt principalele cauze determinante.

Simptome

Hiperglicemia, unul din factorii de risc ai sindromului metabolic include:

Sete

Urinare excesivă (în special noaptea)

Stări de oboseală

Vedere înceţoşată

Semnele tensiunii arteriale, asociată acestui sindrom sunt:

Dureri de cap

Stări de ameţeală

Sângerări nazale

 

Diagnosticare

Criteriile de diagnosticare sunt următoarele

Obezitate abdominală-circumferinţa taliei mai mare de 94 cm la bărbaţi şi 80cm la femei + două sau mai multe din următoarele:

Valoarea trigliceridelor mai mare de 150 mg/dl sau tratament sfecific

Valoarea HDL (colesterolul bun) mai mică de 40 mg/dl la bărbaţi si 50 mg/dl la femei sau tratament specific

Tensiunea arterială sistolică mai mare de 130 mmHg şi/sau tensiunea diastolică mai mare de 85 mmHg sau tratament specific

Valoarea glicemiei mai mare de 100 mg/dl  sau toleranţă alterată la glucoză sau diabet

De curând, cercetătorii canadieni şi americani au demonstrat în cadrul conferinţei organizate de American Heart Association că folosirea uleiului de rapiţă în preparea alimentelor poate duce la reducerea ţesutului adipos de pe abdomen.

,,Grăsimile mononesaturate din aceste uleiuri vegetale par să reducă grăsimea abdominală, ceea ce reduce la rândul său factorii de risc ce compun sindromul metabolic”, a explicat Penny Kris-Etherton, profesor la Universitatea Penn State.

Studiul a inclus 121 de participanţi care prezentau factori de risc pentru sindromul metabolic, printre care se numără un nivel mare al grăsimi abdominale, un nivel mare al trigliceridelor din sânge, un nivel scăzut al colesterolului HDL, hipertensiune şi hiperglicemie.

Participanţii au urmat o dietă de 2.000 de calorii timp de patru săptămâni şi au consumat zilnic un smoothie cu 40 de grame din unul din următoarele cinci uleiuri: ulei de rapiţă, ulei de rapiţă bogat în acid oleic, ulei de şofrănaş şi in, ulei de şofrănaş şi porumb şi ulei de rapiţă bogat în acid oleic şi îmbogăţit cu acizi graşi omega-3.

Rezultatele au arătat că cei care au consumat ulei de rapiţă sau ulei de rapiţă bogat în acid oleice timp de patru săptămâni au înregistrat o reducere a grăsimii abdominale cu 1.6% mai mult decât cei care consumaseră ulei de in cu şofrănaş. Uleiul de porumb cu şofrănaş şi cel îmbogăţit cu omega-3 nu au avut vreun efect asupra grăsimii abdominale.

Uleiul de rapiţă este bogat în grăsimi mononesaturate, care pot reduce nivelul colesterolului „rău” şi care promovează benefiic pentru inimă. Uleiul de şofrănaş cu in şi cel de şofrănaş cu porumb conţin niveluri scăzute de grăsimi mononesaturate.

Cercetătorii au concluzionat că uleiul de rapiţă ar putea reprezenta o metodă simplă prin care să reducem nivelul grăsimii abdominale şi riscul de a suferi de sindrom metabolic. Cu toate acestea, conform American Heart Association, metoda recomandată pentru a reduce acest risc este să menţinem o dietă sănătoasă şi să facem sport în mod regulat.

Grăsimile mononesaturate se mai găsesc în cantităţi mari în uleiul de măsline, uleiul de arahide, uleiul de susan, avocado, unt de arahide şi în multe nuci şi seminţe. Toate acestea ar putea reduce la rândul lor grăsimea abdominală şi riscul de sindrom metabolic.

Mai multe cercetări au arătat că dieta mediteraneană, ce este bogată în grăsimi mononesaturate, prezintă numeroase beneficii pentru inimă, sănătate şi longevitate.

 

 

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

4 Comments

  1. elena olgunus says:

    si care e SMOOTI-UL minune??????

  2. angela tanase says:

    SI CE SA FACEM,IN LOC DE ALT FEL DE ULEI SA GATIM CU ULEI DE RAPITA SAU CUM????

  3. dati o reteta concreta sa sti omu cum si cit sa consume! chiar pentru aceste afectiuni as tine cura si ficat gas,colesterol,colesterol rau am o gramada de boli si iau medicamente cu pumnu dati va rog ceva concret sa intelegem

  4. Barnat Maria says:

    Dati cantitatile corecte cum se consuma pentru abeneficia de putina sanatate. Va multumesc.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *