Alimentul sănătos care te pune în pericol: mănânci zilnic, mori mai repede

Alimentul sănătos care te pune în pericol: mănânci zilnic, mori mai repede
Alimentul sănătos care te pune în pericol: mănânci zilnic, mori mai repede

Sunt sănătoase, dar dacă sunt consumate în exces devin toxice. Asta spun experții despre ouă și pește.

De ani de zile, autorităţile de Sănătate Publică au atenţionat asupra faptului că femeile gravide şi copiii trebuie să încerce limitarea consumului de peşte pentru a evita expunerea la potenţiale cantităţi de mercur care le-ar putea face rău.

În 2009, două agenţii care se ocupă de protecţia consumatorilor din SUA au început adevărate campanii pentru a încuraja lumea să mănânce mai mult peşte. Un raport al Universităţii Harvard, bazat pe o analiză a literaturii de specialitate, arăta că este mai degrabă recomandat consumul de peşte decât evitarea lui. Două porţii de peşte pe săptămână sunt asociate cu scăderea semnificativă a riscului bolilor de inimă. Specialiştii susţin că riscul pe care l-ar reprezenta mercurul sau alte impurităţi pe care le conţine peştele sau fuctele de mare e scăzut sau mai mic în comparaţie cu beneficiile aduse sănătăţii. „Peştele oceanic conţine mercur, unele tipuri mai mult (rechin, peşte spadă). Acestea trebuie să se consume de maximum două-trei ori pe săptămână. Mai puţin mercur au tonul şi somonul. Femeile gravide să evite speciile de peşte care conţin mercur pentru că fătul se poate naşte cu tulburări neurologice”, spune nutriţionistul Corina Zugravu. Consumul pe termen lung şi în cantităţi mari cauzează intoxicaţiile cu mercur. Mercurul se acumulează în organism şi este neurotoxic (afectează cerebelul).
STUDIU Mănânci zilnic ouă, mori mai repede!

Ouăle sunt de bază în alimentaţia oricărui om. Cu toate astea, un studiu american recent arată că în rândul celor care mănâncă mai mult de un ou pe zi, rata de deces e mai mare. Pe de altă parte, un alt studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition arată că nu există dovezi care să ateste vreo legătură între acest aliment şi oamenii care fac infarct sau accidente cerebrale. „Tinerii, gravidele, persoanele foarte active ar trebui să consume 5-6 ouă pe săptămână pentru că sunt foarte nutritive. Conţin proteine, fier şi vitamina D. Sedentarii, bătrânii trebuie să se limiteze la două-patru ouă pe săptămână”, spune medicul Corina Zugravu.

817 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook