Antioxidanţii: ce sunt, în ce alimente îi găsim şi la ce ne ajută?

Antioxidanţii: ce sunt, în ce alimente îi găsim şi la ce ne ajută?
Antioxidanţii: ce sunt, în ce alimente îi găsim şi la ce ne ajută?

În ultimii ani auzim tot timpul vorbindu-se despre importanţa antioxidanţilor şi în fiecare zi aflăm de un nou superaliment despre care se spune că are puteri miraculoase. Însă, majoritatea oamenilor nu ştiu exact ce sunt antioxidanţii şi cum acţionează ei.

Potrivit unui studiu recent, 92% dintre americani nu ştiu să dea o definiţie clară cuvântului antioxidant. Mai mult decât atât, 91% nu ştiu niciun aliment care conţine antioxidanţi, deşi 75% dintre americani susţin că încearcă să consume măncăruri bogate în aceşti nutrienţi.

Deci, ce este acela antioxidant?

Antioxidantul este o vitamină, mineral sau alt nutrient care poate proteja şi repara celulele organismului împotriva efectelor negative ale radicalilor liberi. Radicalii liberi pot apărea din cauza poluării, a fumului de ţigări, a chimicalelor sau a unei diete nesănătoase.

Ce alimente conţin antioxidanţi?

Diferiţi antioxidanţi se găsesc în numeroase alimente. Iată câteva exemple:

Betacarotenul şi alte cacarotenoide se găsesc în: spanac, roşii, cartofi dulci, morcovi, sparanghel, brocoli, pepene galben, porumb, mango, piersici, grapefruit, dovleac, caise, sfeclă.

Vitamina C: ardei gras, căpşune, roşii, fructe de pădure, brocoli, pepene galben, grapefruit, nectarine, portocale, conopidă

Vitamina E: brocoli, morcovi, ardei gras roşu, spanac, nuci, seminţe de floarea-soarelui

Zinc: carne roşie, carne de pui, fasole, nuci, fructe de mare, cereale integrale, lactate

Seleniu:  ton, carne de vită, carne de pui şi cereale

Cu ce ne ajută antioxidanţii?

Majoritatea studiilor susţin că antioxidanţii reduc riscul apariţiei cancerului şi a bolilor de inimă.

De asemenea, vitamina Cşi E, zincul şi beta-carotenul, în special,  scad riscul apariţiei afecţiunilor oftalmologice legate de bătrâneţe.

Cât despre fertilitate, un studiu publicat în Cochrane Library a scos la iveală că antioxidanţii nu cresc şansele unei femei să rămână însărcinată chiar dacă ea, sau partenerul ei folosesc suplimente.

 

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Cele mai puternic antioxidante vegetale sunt fructele de padure si alimentele verzi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *