Like pentru a sti totul despre sanatatea ta pe doctorulzilei.ro

18653 Vizualizari

18 Mar, 2013

Cât colesterol conţin alimentele pe care le consumăm cel mai des şi câte ouă este sănătos să mâncăm pe săptămână


 

Nivelul ridicat de colesterol este responsabil pentru atacurile cardiovasculare, ateroscleroza, litiaza biliară şi o mulţime de alte boli, dar acest colesterol are un rol esenţial în menţinerea sănătăţii corpului.

În literatura de specialitate se vorbeşte despre colesterol bun şi colesterol rău. Diferentele dintre colesterolul bun şi cel rău sunt următoarele:

-         lipoproteinele de joasă densitate (LDL) transportă 65% din totalul de colesterol sangvin; acest complex determină depunerile de colesterol în interiorul vaselor. Acest tip de colesterol este aşa-numitul colesterol rău.

-         lipoproteinele de foarte joasă densitate (VLDL), precursorul LDL, transportă aproximativ 15% din totalul de colesterol sangvin, dar sunt necesare ficatului pentru a produce LDL.

-         lipoproteine de înaltă densitate (HDL) transportă în jur de 20% din totalul de colesterol sangvin. Fiind compuse în principal din lecitină, lipoproteinele de înaltă densitate distrug depozitele de colesterol de pe vasele sangvine şi asigură circulaţia colesterolului fără a bloca arterele. Acest colesterol este aşa-numitul colesterol bun.

În acest context, este important raportul dintre LDL (colesterol rău) şi HDL (colesterol bun). Nivelul total de colesterol sangvin nu trebuie să depăşească valoarea de 200 mg/dl.

Principala metodă prin care puteţi ţine în frâu colesterolul este regimul alimentar.

,,Regimul alimentar trebuie să conţină cât mai multe fructe şi legume, cereale integrale şi diverse lactate degresate, peşte atât slab cât şi gras. Evitați preparatele din carne de porc, oaie, miel, brânzeturile grase care au un conţinut de colesterol aproape similar cu cel al cărnii grase de porc, dulciurile concentrate şi alcoolul,” recomandă medicul cardiolog Luminiţa Iliuţă.

Ouăle sunt o sursă importantă de proteine, vitamine şi minerale, însă conţin o canitate destul de mare de colesterol (aprox. 25mg pe ou). De aceea, nu ar trebui să consumăm mai mult de 3 pe săptămână.

Iată care este cantitatea de colsterol care se găseşte în alimente (pentru 100 de produs)

-         gălbenuş de ou: 504



-         ficat: 300

-         unt: 250

-         carne roşie slabă: 100

-         carne de miel: 98

-         brânză: 90

-         carne de pui: 81

-         maioneză: 70

-         ton: 65

-         lapte: 14

-         cacao: 10

 

Top

Email Printeaza PDF
 
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

4 Comentarii

  1. wanderer spune:

    Colesterolul din ou nu se metabolizeaza decat in proportie mica. Ceea ce conteaza este cu cat influenteaza alimentul respectiv colesterolul organismului, nu cat colesterol propriu-zis contine acesta. Iar studiile au dovedit ca oul nu afecteaza mai deloc nivelul acestuia.

    Limita de x oua pe saptamana este un mit. Din pacate, multi medici continua inca sa-si dezinformeze pacientii, la fel cum multe astfel de articole isi dezinformeaza cititorii.

  2. combinati alimentele cu mult sau mediu continut de usturoi cu legume si fructe care vor prelua din grasimi .Usturoiu ,ceapa rosiile ,castraveti ,ardei ,ceaiuri de tot felu ,fructe de tot felu etc si daca se poate asa din cind in cind cite un paharut ,doua de palinca de prune (medicament curat) .Traind asa o sa vedeti ca pe la 80 de ani veti fi sanatos tun!

  3. eu consum 10-15 oua pe saptamana si ma simt ffffff bine

  4. violeta spune:

    şi cans te gandesti ca mie medicul dietician mi-a recomandat ın fiecare zi de cura cate un ou dimineata……… Pai atunci ce faci cu doar 3 pe saptamana?

Comenteaza articolul

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>