Ce este mai important atunci când vrei să slăbeşti, dieta sau exerciţiile? Un celebru antrenor de fitness oferă răspunsul

Ce este mai important atunci când vrei să slăbeşti, dieta sau exerciţiile? Un celebru antrenor de fitness oferă răspunsul
Ce este mai important atunci când vrei să slăbeşti, dieta sau exerciţiile? Un celebru antrenor de fitness oferă răspunsul

Am auzit de multe ori că pentru a pierde în greutate trebuie să ţinem dietă şi să facem exerciţii. Dar este necesar să le facem pe amândouă?

Pentru Bob Harper, antrenor în cadrul show-lui The Biggest Loser, alimentaţia este mai importantă decât mişcarea.

Se pare că, oamenii care cred că dieta este cel mai important factor în controlul greutăţii tind să  aibă un indicele de masă corporală (IMC) mai mic decât cei care se bazează pe exerciţii, conform unor noi studii publicate in Psychological Science.

În cadrul acestor studii, cercetătorii au întrebat mai mult de 1200 de persoane din America, Canada, China, Franţa şi Corea de Sud despre factorul principal care duce la obezitate. De asemenea au înregistrat înălţimea şi greutatea participanţilor pentru a le calcula indicele de masă corporala. Potrivit rezultatelor, cei care au declarat că este mai important să rămâi activ pentru a preveni obezitatea au avut un IMC mai mare decât persoanele care au spus că alimentaţia este cheia pentru controlul greutăţii.

Teoriile oamenilor referitoare la controlul greutăţii au un impact asupra alegerilor alimentare pe care le fac. ,,Ceea ce credem ne dictează acţiunile” spune prof. Brent McFerren, un ,,Gândeşte-te puţin. Dacă te gândeşti că exerciţiile fizice te vor ajuta să-ţii greutatea sub control, poate te mişti mai mult, dar te concentrezi mai puţin pe ceea ce mănânci. Deşi exerciţiile te ajută să slăbeşti şi te fac să te simţi mai bine, pe lângă alte beneficii – oamenii tind să supraestimeze caloriile pe care le ard în timpul antrenamentelor şi mănâncă mai mult”, mai spune McFerran.

,,În schimb, atunci când crezi că dieta este cea mai mai bună cale să îţi menţii greutatea, poate te gândesti mai puţin la exerciţii – dar te uiţi atent la ce pui în farfurie. Şi ăsta este un lucru inteligent deoarece majoritatea oamenilor subestimează cantitatea de calorii pe care o consumă”, adaugă McFerran.

Deşi este greu să slăbeşti doar cu exerciţii, să rămâi activ ajută în controlul greutăţii – şi este foarte important pentru sănătatea ta, potrivit lui Keri Glassman expert în slăbire. Nu numai că exerciţiile produc endorfine care îţi cresc rata metabolismului dar susţin şi sănătatea inimii, îţi întăresc oasele, te ajută să dormi şi reduc stresul.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comments

  1. E pe dracu says:

    Habar nu are asta ce vorbeste. Se pozeaza la bustul gol ca sa vedem noi ca n-are burta si are patratele.
    Idiotul daca vrea sa se convinga sa vina in Romania si sa mearga pe un santier unde dau unii la lopata.
    Aia mananca salam cu paine si cu rosii. Poate niste sana sau branza dupa cum apuca. Si toti sunt fibrosi si n-au burta deloc. Iar taranul asta din poza daca pune mana pe lopata eu zic ca nu poate sa dea mai mult de 20 de minute la ciment. Doar asa, sa faca o shapa amarata pentru juma de apartament. In 20 de minute de lopata lesina.
    Ba da cum dracului gasiti toti neavenitii sa dea sfaturi.
    Daca vrei sa n-ai burta pui mana pe bicicleta, pui mana pe lopata, te bagi la o gradina, la o coasa, la un ciment. E de ajuns 2 ore pe zi si scapi urgent de burta. Plus ca ai si rezistenta. Masa musculara e buna, nimic de zis, dar n-are legatura cu rezistenta. In viata de zi cu zi rezistenta e importanta, nicicum masa musculara. Unii prea schilozi de la natura au nevoie de putina masa musculara, e adevarat. Dar o masa musculara mare nu e buna. Ca inima nu creste, trebuie sa pompeze sange mai mult.

    Mare rau faceti cu articolele astea. Toti pustii zevzeci cred ce spuneti voi si se apuca sa bage in ei toate tampeniile prin salile de fitness. Si daca ii pui sa puna saci d-aia de 50 de kile intr-o remorca cad din picioare. Iar unul de la tara, fara patratele si tatuaje umple o remorca. Si nu isi numara caloriile la ce mananca.

  2. Pai ala da le tara face efort fizic pe care un om de la oras nu-l face. Si automat ca cel de la oras,care merge mai mult cu masina la serviciu(personala sau transport in comun) si care poate nu face un efrot fizic in mod deosebit nici o data pe saptamana , trebuie sa aiba grija ce baga in gura. La tara normal ca mananci slana si pita cu ceapa si nu ai nici pe naiba. Tragi o tuiculita care ajuta la arderi si mai tragi si la sapa un pic si deja slana aia nu ma e asimilata in corp decat ca energia consumata pentru efortul fizic depus. Nu compara tu taranul care munceste cu oraseanul care abia iese la un tenis sau la o plimbare o data pe saptamana!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *