Ce mănânci ca să te fereşti de infarct. Topul alimentelor care protejează inima

Ce mănânci ca să te fereşti de infarct. Topul alimentelor care protejează inima
Ce mănânci ca să te fereşti de infarct. Topul alimentelor care protejează inima

Colesterolul ridicat dă bătăi de cap multor români, iar bolile cardiovasculare rămân principala cauză de mortalitate în România.

Pe lângă tratamentul medicamentos, cei cu probleme trebuie să fie atenţi şi la alimentaţie. Iată câteva idei de produse pe care le puteţi încerca.

1. Verdeţuri proaspete

Rozmarinul, salvia, oregano şi cimbrul conţin antioxidanţi şi pot face mâncărurile să fie mai sănătoase prin faptul că pot înlocui sarea datorită aromelor puternice pe care le au.

Este o metodă foarte bună de evitare a excesului de sare care poate cauza diferite boli de inimă, chiar accidente vasculare, tensiune arterială mare, colesterol ridicat sau diabet.

„Aceste verdeţuri pot ajuta la protecţia cardiovasculară. Se pun la sfârşitul preparării termice pentru a-şi păstra mai bine proprietăţile”, recomandă nutriţionistul Eduard Adamescu.

2. Fasole neagră

Boabele de fasole neagră sunt „ambalate” de la natură cu o mulţime de substanţe nutritive, cum ar fi acidul folic, antioxidanţi sau magneziu, toate foarte bune pentru scăderea tensiunii arteriale.

În plus, conţin fibre care ne ajută să ţinem sub control colesterolul şi nivelul zahărului din sânge. Conservele de fasole neagră pot fi folosite la gătirea supelor sau chiar a salatelor, cu sfatul de a clăti boabele după ce le-am scos din conservă pentru a elimina sodiul în exces.

„Legumele intens colorate conţin ca pigment natural carotenul, care este antioxidant şi asigură protecţie cardiovasculară”, adaugă nutriţionistul.

3. Edamame

Boabele de soia verde, cunoscute şi sub numele de Edamame, sunt frecvent folosite în aperitivele din restaurantele japoneze.

Sunt foarte gustoase şi după o simplă fierbere. În plus, conţin proteine care ajută la reducerea nivelului trigliceridelor din sânge.

4. Tofu

Înlocuieşte cu tofu carnea roşie din meniu. Face bine inimii, pentru că are în compoziţie o mulţime de minerale, fibre şi grăsimi polinesaturate pe care le conţine soia.

Consumul de carne roşie poate duce la o circulaţie proastă a sângelui din cauza înfundării arterelor cu grăsimi saturate. „Soia e vegetală, deci nu are colesterol”, mai spune medicul.

5. Portocale

Acest fruct conţine o fibră care luptă împotriva colesterolului, numită pectină.

Studiile au arătat că prin intermediul hesperidinei, un antioxidant din portocale, vasele de sânge sunt mai sănătoase şi tensiunea arterială scade.

O portocală normală are doar 62 de calorii şi conţine 3 grame de fibre

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

5 Comments

  1. Japonezii mor oricum prin exces de munca….

  2. taica belcu says:

    La Tandarei,Gogu,mananca kakat!

  3. am virus hepatic b stagnat tratament natural pentru aceasta boala

  4. Daca tinem regim cu astea inteleg ca putem fuma, putem sa ne delectam cu tarii, cafele, sprituri fara apa, gratare, samd

  5. Atentie! Aceasta nu este o gluma! Cititi sau muriti in termen de 7 zile, de asemenea de celtura doar mesajul initial…………Corinne a murit dupa 7 zile de la acea zi… Curand ea a ras si a ignorat in intregime linkul si a plecat.Ultimil.
    Atentie! Aceasta nu este o gluma! Cititi sau muriti in termen de 7 zile, de asemenea de celtura doar mesajul initial…………Corinne a murit dupa 7 zile de la acea zi… Curand ea a ras si a ignorat in intregime linkul si a plecat.Ultimil.

    e 7 zile in noapte a 7 ea a dormit linistita si pasnica, din cauza ca link-ul deja a fost uitat! Dar a doua zi dimineata , ea a mers la apel pentru a spune mamaei ei ca trebuie sa mearga la scoala si imediat deja s-au auzit tipete. Corinne a fost terorizata de un ochi de sticla larga.Daca nu doriti sa se intample, copie si lipeste acest text in cel putin 15 comentarii diferite, altfel blestemul va fi lovit de altvineva.
    răspunde

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *