Ce PERICOLE te pândesc, atunci când mănânci sănătos. Secrete pe care nimeni nu ți le spune

Ce PERICOLE te pândesc, atunci când mănânci sănătos. Secrete pe care nimeni nu ți le spune
Ce PERICOLE te pândesc, atunci când mănânci sănătos. Secrete pe care nimeni nu ți le spune

Una din rezoluțiile unui nou an este mâncatul sănătos. Fie că oamenii încep să mănânce mai multe proteine sau să renunțe la carbohidrați fie încep diete specifice, există câteva aspecte care îi vor surprinde.

Teoretic, te gândești că începi un program sănătos de nutriție, te vei simți mai bine fizic și psihic.

Însă există și câteva efecte secundare ale mâncatului sănătos. Însă nu le lăsa să te abată din drum, doar că este bine să le cunoști.

Michelle Babb, specialist în nutriție la o clinică din Seattle și autor al cărții ”Mâncarea sănătoasă, pentru o viață fericită și un creier sănătos” a identificat și câteva neajunsuri ale hranei sănătoase.

Nu începe din prima cu un asalt al fructelor și legumelor, ci ia-o treptat, pentru a permite sistemului digestiv să se obișnuiască, altfel vei avea probleme și vei petrece mult timp la toaletă. Vor apărea schimbări majore ale scaunului, fie diaree, dacă mănânci prea multe vegetale, iar asta înseamnă să reglezi aportul, fie constipație, dacă mânânci multe fibre și nu bei suficientă apă.

La început, te poți trezi cu un plus pe cântar. Poate exagerezi cu nucile și migdalele sau cu uleiul de cocos, cu stafidele și curmalele. Atenție, sunt bombe calorice! Un smoothie cu de toate te poate balona și să spunem adevărul, îngrășa. Un pahar conține multe fructe, pe care nici nu le-ai putea consuma pe toate odată, dacă nu ar fi stoarse. De aceea, este mult mai înțelept să mănânci fructul sau leguma ca atare, iar oleaginoasele să le consumi maxim 100 gr pe zi.

Gaze. Legumele crucifere, cum ar fi broccoli, varza de Bruxelles sau conopida au multiple proprietăți anticancerigene. Doar că provoacă multe gaze. Te poți simți balonat sau poți avea crampe și flatulență. Specialistul recomandă asocierea cruciferelor cu alte legume, ca de exemplu ciuperci, ardei și broccoli.

Și frustrarea e un factor care poate veni la pachet cu rezoluția mâncatului sănătos. Frustrarea că minunile nu se întâmplă peste noapte.

De aceea, trebuie să fiți bine informați înainte de a începe un nou stil de viață.

197 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook