Ce să adaugi în mâncare ca să reglezi activitatea glandei tiroide

Ce să adaugi în mâncare ca să reglezi activitatea glandei tiroide
Ce să adaugi în mâncare ca să reglezi activitatea glandei tiroide

Pe lângă hormonii tiroidieni T3 (Tri-lodotironin) şi T4 (Tiroxin) produce şi calcitonin, unul dintre hormonii necesari pentru metabolismul calciului. Secreţia hormonală este controlată de glanda pituitară în creier. În general, bolile de tiroidă sunt mai des întâlnite la femei şi pot avea diferite cauze şi efecte.

Atunci când tiroida funcționează bine, nu este necesar să adoptăm un regim alimentar specific. Însă, în anumite perioade ale vieții, glanda tiroidă poate suferi de tulburări, motiv pentru care corpul poate produce mai mulți hormoni (hipertiroidie) sau mai puțini spre normal (hipotiroidie). Ți-am pregătit, așadar, câteva recomandări de alimentație în funcție de caz.

Hipertiroidismul apare atunci când glanda tiroidă este stimulată în exces și produce o cantitate de hormoni tiroidieni mult peste nevoile corpului nostru. În această situație,  excesul duce la pierderea greutății și a masei musculare. Astfel, se recomandă un regim alimentar echilibrat, cu un conținut ridicat de energie.

Cele mai bune alimente pentru reglarea glandei tiroide 

– Folosește iaurtul sau laptele ca ingrediente lichide în toate preparatele culinare, pe cât posibil;
– Îmbogățește iaurtul cu lapte condensat, iar laptele cu lapte praf integral. Acest lapte poate fi folosit la piureuri, deserturi, supe, smoothie-uri sau împreună cu cereale, la micul dejun.
– Adaugă cubulețe de brânză în salate.

– Taie un ou fiert și adaugă-l la salate, supe sau legume. Procedează la fel cu carnea și peștele;
– Adaugă un ou bătut la piureul de cartofi, la sosuri sau în smoothie-urile cu lapte;
– Adaugă în omlete cubulețe de carne sau de pește.

– Mănâncă pâine dimineața, la micul dejun alături de miere naturală;
– Adaugă crutoane la supe și piureuri.

– Zdrobește fructe uscate și adaugă-le în tocane sau salate.

Hipotiroidismul apare atunci când glanda tiroidă produce o cantitate mult prea mică de hormoni tiroidieni, în timp ce simptomele cele mai întâlnite sunt oboseala, căderea părului, somnolența și creșterea în greutate.

Un regim alimentar echilibrat și variat poate îmbunătăți semnificativ această boală. Pentru că vorbim de un regim alimentar variat, sunt recomandate produsele lactate, legumele crude și gătite, fructele, alimentele bogate în proteine, cereale și amidon.

Optează întotdeauna pentru alimente bogate în fibre, cum ar fi carnea macră, laptele degresat, legume crude și gătite, fructe.

Alimente de evitat în caz că suferi de hipotiroidie:

– Alimente bogate în grăsimi, zahăr și calorii;
– Mezelurile și carnea grasă;
– Margarina, untul și untura;
– Zahărul alb și zahărul brun;
– Alcoolul și sucurile dulci.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Nica Gabriela says:

    Buna ziua , ce alt regim alimentar se mai poate folosi la hipertiroidie?… Multumesc astept raspuns!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *