Ce se mănâncă în dieta Paleo, regimul care îți promite un minus de 30 kilograme în timp record

Ce se mănâncă în dieta Paleo, regimul care îți promite un minus de 30 kilograme în timp record
Ce se mănâncă în dieta Paleo, regimul care îți promite un minus de 30 kilograme în timp record

Dieta Paleo este o revenire la simplu. La meniuri ușoare și rapide, un stil de viață natural, ca în perioada paleolitică. Acest lucru presupune adoptarea unui regim alimentar format exclusiv din alimente pe care ai putea să le găsești sau vânezi: tipuri de carne, legume, fructe etc.

Este o dietă la modă,  Megan Fox și Matthew McConaughey sunt două exemple concrete că, dacă ii respecți principiile, dieta Paleo te scapă de kilogramele in plus.

Mai mult, această dietă mai are un beneficiu: reduce la jumătate riscul de cancer intestinal.

O dietă Paleo include, de obicei, carne slabă, peşte, fructe, legume, nuci şi seminţe – alimente care în trecut puteau fi culese sau vânate. Atunci când au apărut fermele de animale şi s-a dezvoltat agricultura, acum 10.000 de ani în urmă, dieta Paleo a fost diversificată cu produse lactate, legume diverse şi cereale.

Se consideră că organismului uman îi este mai bine cu un astfel de regim alimentar primar decât cu dieta modernă dezvoltată odată cu apariţia agriculturii şi fermelor. Ferma a schimbat modul de hrănire a oamenilor, introducând lactate, cereale și leguminoase ca alimente suplimentare în dieta umană. Conform unor ipoteze, această schimbare bruscă în dietă a suprasolicitat capacitatea organismului de a se adapta. Această discrepanţă este considerată a fi un factor care contribuie la răspândirea obezităţii, diabetului şi bolilor de inimă în zilele noastre.

Este recomandată dieta Paleo atunci când:

  • Se doreşte slăbirea sau menţinerea unei siluete armonioase;
  • Se doreşte stabilirea unor mese sănătoase.

Lista alimentelor permise în dieta Paleo:

  • Fructe;
  • Legume;
  • Alune şi seminţe;
  • Carne slabă (în special de la animale hrănite cu iarbă) sau vânat;
  • Peşte, în special cel bogat în acizi graşi Omega-3, cum ar fi somon, macrou şi ton alb;
  • Uleiuri provenite din fructe sau alune, cum ar fi uleiul de măsline sau uleiul de nuci.

Ce trebuie evitat în dieta Paleo:

  • Cereale, cum ar fi grâu, ovăz și orz;
  • Leguminoase (legume boabe), cum ar fi fasole, linte, arahide și mazăre;
  • Produse lactate;
  • Zahăr rafinat;
  • Sare;
  • Cartofi;
  • Alimente procesate în general.

O dietă Paleo poate ajuta la slăbire sau menținerea greutăţii. De asemenea, aceasta poate avea şi alte efecte benefice sănătăţii precum detoxifierea organismului sau reglarea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, nu există studii clinice pe termen lung cu privire la beneficiile și riscurile posibile ale dietei Paleo, potrivit prodieta.ro.

Este posibilă obţinerea de beneficii sănătoase asemănătoare prin exerciţii fizice regulate şi o alimentaţie echilibrată, sănătoasă şi bogată în fructe şi legume.

46 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook