Cea mai eficientă dietă. Te slăbește rapid și scade tensiunea și colesterolul

Cea mai eficientă dietă. Te slăbește rapid și scade tensiunea și colesterolul
Cea mai eficientă dietă. Te slăbește rapid și scade tensiunea și colesterolul

Dieta DASH bogată în vegetale, cereale integrale și lactate a fost denumită cea mai eficientă dietă din lume pentru al cincilea an, consecutiv.

Dieta a fost concepută pentru a combate hipertensiunea, fără medicamente și a fost desemnată de mai mulți experți în sănătate printre cele mai bune diete pentru diabetici și cel mai sănătos regim alimentar.

”DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension / Abordări Dietetice pentru Oprirea Hipertensiunii) este cea mai eficientă cură de slăbire și în plus scade tensiunea arterială și scade colesterolul deoarece este foarte bine echilibrată”, a declarat Angela Haupt, editor de sănătate la U.S. News & World Report

Ce presupune dieta?

Dieta are două faze: în prima, care durează două săptămâni, veţi slăbi, iar a doua e menită menţinerii greutăţii şi, eventual, pierderii altor câtorva kilograme.
În primele 14 zile porţiile de mâncare trebuie să fie aproximativ de dimensiunea unei palme (de exemplu, un pumn cu fasole, mazăre, nuci, linte, mâncare de soia), iar porţia potrivită de brânză e de mărimea unei cutii de chibrituri.

Această perioadă este una de tranziţie, cu un consum redus de carbohidraţi, concepută să regleze metabolismul.
Iată câteva tipuri de alimente permise, bogate în proteine şi cu un nivel redus de grăsime saturată: carne slabă, peşte, fasole şi linte, mâncare din soia, brânzeturi cu un conţinut redus de grăsime, ouă, un pahar mic cu iaurt neîndulcit.

Tot acum aveţi voie să consumaţi şi: avocado, uleiuri vegetale (de preferat de măsline) – sănătoase pentru inimă, sau mâncăruri bogate în proteine care conţin grăsimi sănătoase: nuci, seminţe, peşte gras. Puteţi consuma fără limită jeleuri cu gust de fructe în loc de prăjituri, iar cu limită toate mâncărurile bogate în amidon, în afară de fasole, respectiv: pâinea, pastele, cartofii, toate mâncărurile prăjite în unt, alimentele cu zahăr (inclusiv fructele proaspete), alcool, băuturi cu cafeină ori lapte.

Faza 2: Începeţi să consumaţi cereale sau fructe
În faza a doua se continuă consumul proteinelor, iar legumele trebuie incluse la fiecare masă. În plus, puteţi începe să adăugaţi în dietă cereale integrale şi fructe, dar cu măsură.

Iată câteva exemple: o porţie de cereale integrale înseamnă oricare dintre următoarele variante – o felie de pâine integrală, jumătate de brioşă integrală, de chiflă integrală, jumătate de cartof copt ori o lingură cu cereale integrale. În plus, o porţie de fructe înseamnă o bucată mică de fruct proaspăt, jumătate de pahar cu suc de fructe, o linguriţă cu fructe uscate sau două linguri cu fructe în suc la conservă.
În cea de-a doua etapă nu veţi mai pierde kilograme ca în primele două săptămâni, dar aceasta nici nu e atât de restrictivă ca prima fază, drept pentru care ea poate fi urmată toată viaţa, mai ales că acum puteţi intensifica regimul de exerciţii fizice cu mai multă activitate aerobică şi exerciţii de tonifiere.

Exemplu de meniu pentru o zi

Iată cum arată un exemplu de meniu din dieta Dash:
Mic dejun: o omletă din două ouă cu o felie mică de carne de vită la cuptor şi roşii feliate sau o porţie de nuci diverse şi crudităţi (ţelină, ridichi, morcovi, castravete sau ardei).
Gustare: un iaurt mic fără grăsime, o porţie de morcovi sau zece nuci/caju.
Prânz: piept de pui la grătar servit cu o salată verde mare, cu ulei şi oţet sau o roşie mare umplută cu brânză de vaci şi piper negru, servită cu garnitură de salată. La desert, un pahar cu jeleu fără zahăr.
Gustare: ardei roşu cu o lingură cu guacamole sau o mână de nuci/fistic (nesărate şi neprăjite).
Cină: un burger din carne de vită slabă, la grătar, cu legume aburite sau o porţie de somon la grătar, însoţit de legume chinezeşti.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *