Cele mai bune metode pentru prevenirea pietrelor la rinichi

Cele mai bune metode pentru prevenirea pietrelor la rinichi
Cele mai bune metode pentru prevenirea pietrelor la rinichi

Mișcarea scade riscul dezvoltării pietrelor la rinichi în cazul femeilor la menopauză, potrivit unui nou studiu.

Studiul publicat în Journal of the American Society of Nephrology, a scos la iveală de asemenea că persoanele care consumă mai mult de 2200 de kilocalorii zilnic își cresc cu 42% riscul dezvoltării calculilor renali.

Pietrele la rinichi se dezvoltă din săruri şi minerale care sunt transportate de urină.

Consistenţa pietrelor este tare şi pot avea dimensiuni variate de la câţiva milimetri până la câţiva centimetri în diametru. Deşi provin de la rinichi, vor fi eliminate din organism prin tractul urinar (ureter, vezică şi uretră) şi deseori pot face dificil sau chiar bloca fluxul urinar.

După ce au urmărit 84.000 de femei la menopauză, cercetătorii au descoperit că cele care făceau exerciții fizice regulat aveau un risc de a dezvolta pietre la rinichi cu 31% mai scăzut decât sedentarele.

Oamenii de știință spun că exercițiile nu trebuie să fie intense, trei ore de mers pe jos pe săptămână sunt suficiente.

Alte metode eficiente prin care puteți preveni apariția pietrelor la rinichi

– in primul rand, se recomanda consumul unei cantitati optime de apa pe zi (8-10 pahare);

– este nevoie de un consum normal de fibre, in special luate din cereale integrale, fasole, varza, morcovi;

– trebuie sa se evite consumul in exces de carne de porc, vita si chiar pui;

– trebuie sa iti iei cantitatea necesara de calciu in fiecare zi, in paralel cu o dieta nu foarte bogata in sodiu;

– evita alimentele bogate in oxalati, bineinteles, consumate in exces.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *