Cele mai bune remedii naturiste pentru călcâiele uscate și crăpate

Cele mai bune remedii naturiste pentru călcâiele uscate și crăpate
Cele mai bune remedii naturiste pentru călcâiele uscate și crăpate

Indiferent de anotimpul în care ne aflăm, este important să vă îngrijiţi călcâiele de-a lungul întregului an. Iată câteva leacuri simple care vă pot fi de mare ajutor pentru a avea călcâie frumoase.

Piatra ponce este de ajutor
Pentru a avea călcâie hidratate, după o baie caldă şi o curăţare adecvată a călcâielor cu ajutorul pietrei ponce, aplicaţi orice ulei vegetal hidrogenat (margarină, sosurile îmbuteliate pentru salate, uleiuri de gătit, ulei vegetal de măsline, de migdale dulci sau de germeni de grâu, presat la rece) şi masaţi călcâiele. Acoperiţi picioarele cu şosete groase şi lăsaţi să acţioneze până dimineaţa.

Ulei de parafină cu vitamina A
Amestecaţi 100 g ulei de parafină cu o fiolă de vitamina A, apoi aplicaţi pe călcâie. Se pun deasupra şosete de bumbac şi se lasă peste noapte.

Exfoliere cu zahăr şi sare de mare
Un alt remediu naturist este să vă înmuiaţi călcâiele în puţină apă călduţă în care aţi adăugat puţin ulei de măsline. După cinci minute, exfoliaţi-le uşor cu un scrub natural. Vă puteţi face chiar acasă unul, amestecând sare de mare sau zahăr, tărâţe, mălai, orz şi orez, zdrobite, cu ulei de măsline şi puţină miere.

Revigorare cu scrub de portocale
Acest scrub are efecte revigorante şi aveţi nevoie de două portocale, o cană cu ulei vegetal şi o cană cu sare de mare. Se amestecă uleiul cu sarea de mare şi se taie portocalele felii rotunde. Scufundaţi felia de portocală în amestecul de ulei şi sare de mare şi masaţi cu putere călcâiele zece minute. Îndepărtaţi apoi cu apă călduţă. Astfel, veţi beneficia de o curăţare profundă, revigorare şi catifelare a călcâielor.

Băi cu zeamă de lămâie
Un alt truc este să luaţi o banană coaptă, să o pasaţi şi să o aplicaţi cel puţin zece minute pe pielea îngroşată. Substanţele nutritive pe care le conţine banana ajută la exfolierea şi la înmuierea pielii. Lăsaţi să acţioneze timp de zece minute. Apoi îndepărtaţi cu apă călduţă. Un tratament eficient este să ţineţi picioarele în zeamă de lămâie timp de 20 minute. Urmaţi acest tratament săptămânal.

Curăţare cu apă caldă şi oţet
Un regim zilnic de curăţare şi hidratare este cel mai bun tratament pentru a preveni uscarea şi crăparea călcâielor. La sfârşitul zilei, ţineţi picioarele în apă caldă cu săpun şi o cană cu oţet timp de 15 minute. Clătiţi cu apă şi tamponaţi-le cu un prosop până se usucă. Apoi amestecaţi o linguriţă cu vaselină cu zeama unei lămâi şi masaţi călcâiele cu această compoziţie până este absorbită. Puteţi efectua acest tratament zilnic. Pentru călcâie catifelate, aplicaţi regulat o mixtură din glicerină şi apă de trandafiri.

Piure din avocado, extrem de eficient
Uleiul de avocado este şi el extrem de eficient, mai ales pentru proprietăţile sale calmante şi revigorante. Dacă nu găsiţi ulei de avocado, puteţi face un piure din pulpa unui fruct proaspăt, piure pe care să îl aplicaţi pe călcâie şi să îl lăsaţi să acţioneze timp de 20 de minute. Îndepărtaţi apoi cu apă călduţă.

Aplicaţii cu lapte şi miere
O dată pe săptămână vă puteţi răsfăţa călcâiele cu un tratament natural foarte eficient – baia în lapte. După 10-15 minute de stat cu picioarele în lapte, aplicaţi pe călcâie puţină miere şi lăsaţi-o să acţioneze o jumătate de oră.

Atenţie şi la alimentaţie!
Uscarea şi crăparea călcâielor pot fi cauzate adesea şi de o deficienţă de vitamine, minerale, zinc şi acizi graşi Omega 3. Este foarte important să măriţi consumul de calciu, fier, zinc şi acizi graşi Omega 3. Iată alimentele care vă pot ajuta în tratarea acestei probleme. Vitamine (în special vitamina E) luaţi din uleiuri vegetale, legume verzi, cereale, germeni de grâu, produse din cereale integrale şi alune sau nuci. Calciu găsiţi în lapte, brânză, iaurt, lapte de soia, apă minerală, îngheţată, peşte slab, sucuri, cereale, broccoli. Fier este în carnea de pasăre şi peşte, cereale, ouă, legume şi fasole boabe. Zinc găsiţi în stridii, pasăre, crab, fasole, iaurt, orez brun şi spaghete. Acizi graşi Omega 3 se află în peşte de apă rece, seminţe de in şi ulei din seminţe de in.

15 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook