Cum îți poți regenera articulațiile în mod natural. Te ferești de boli articulare și îți crești mobilitatea și flexibilitatea încheieturilor

Cum îți poți regenera articulațiile în mod natural. Te ferești de boli articulare și îți crești mobilitatea și flexibilitatea încheieturilor
Cum îți poți regenera articulațiile în mod natural. Te ferești de boli articulare și îți crești mobilitatea și flexibilitatea încheieturilor

Alimentația sănătoasă și mișcarea sunt două elemente-cheie pentru sănătatea articulațiilor. Oasele conțin aproximativ 20% apă, mușchii 75%, lichidul sinovial 80% iar cartilajele 85%, iar că o scădere cu 2% a nivelului de apă din organism poate determina o scădere cu până la 20% a energiei și a capacității de efort a organismului.

Consumul suficient de apă (în jurul a 2 litri pe zi, pentru un organism adult) este extrem de important pentru sănătatea întregului organism, inclusiv pentru sănătatea și funcționarea optimă a articulațiilor. Hidratarea înseamnă și un transport îmbunătățit al nutrienților în diferite părți din organism, inclusiv spre articulații, ceea ce contribuie semnificativ la regenerarea acestora.

Colagenul e cheia

Colagenul este o componentă esențială a oaselor, cartilajelor și a numeroase țesuturi, articulare și nu numai. Alimentația modernă este însă mult prea săracă în numeroși nutrienți, printre care colagenul și diferite substanțe care stimulează sinteza de colagen în organism. Iată câteva alimente care susțin aportul și producția de colagen și contribuie la sănătatea și mobilitatea articulațiilor:

  • Alimentele preparate prin fierberea de oase și cartilaje animale sau de pește. Gelatina conținută de acestea este de fapt o formă de colagen. Aceste alimente conțin și acid hialuronic, un alt nutrient important pentru articulații. La supa de oase se recomandă adăugarea de suc de lămâie. Aportul de vitamina C ajută organismul să extragă mineralele din colagen și în plus susține producția de colagen din organism.
  • Usturoiul: conține sulf, un element necesar pentru sinteza colagenului, dar și acid lipoic, ce ajută la reconstrucția fibrelor de colagen afectate din articulații.
  • Soia (nemodificată genetic și fără aditivi chimici) conține genisteină, un izoflavonoid despre care s-a demonstrat că stimulează producția de colagen.
  • Roșiile conțin licopen, un antioxidant puternic ce contracarează activitatea enzimei colagenază, care contribuie la degradarea colagenului.
  • Fructele și legumele închise la culoare, bogate în antocianidine. Acești bioflavonoizi protejează fibrele de colagen și țesuturile conjunctive. Totodată, aduc și un binevenit aport de vitamina C.

Alimente antiinflamatoare

Inflamațiile sunt un proces benefic, ajutând organismul să facă față unor traumatisme sau infecții. Dacă însă se cronicizează, ele încetinesc procesele de vindecare și durerile. O alimentație corectă ajută în mod real la controlul proceselor inflamatorii articulare și nu numai.

  • Omega 3. Acești acizi grași au demonstrat numeroase efecte benefice pentru organism, inclusiv pentru articulații și sistemul osos.
  • Turmericul: este una din plantele cele mai studiate pentru efecte antioxidante, antiinflamatoare, analgezice și antitumorale. Studiile au arătat că are efecte antiinflamatoare și analgezice comparabile cu ibuprofenul.
  • Alimentele antioxidante. Foarte multe legume și fructe (în mod special crude) conțin mai multe tipuri de antioxidanți cu rol complex în combaterea reacțiilor oxidative. Sporiți aportul de astfel de alimente, dintr-o mie de motive – printre care și sănătatea articulațiilor și accelerarea vindecării acestora, în caz de traumatisme și intervenții chirurgicale.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *