Cele mai eficiente remedii împotriva insomniei

Cele mai eficiente remedii împotriva insomniei
Cele mai eficiente remedii împotriva insomniei

Prin insomnie se înțelege dificultatea de a adormi, precum şi cea de a avea un somn fără întrerupere, toată noaptea. Simptomele insomniei persistă cel puţin o lună şi nu apar împreună cu alte tulburări ale somnului, tulburări psihice sau consumul unor substanţe.

Dacă nu este tratată în mod corespunzător, insomnia poate avea consecinţe negative asupra activităţii socio-profesionale, a vieţii familiale, dar mai ales asupra stării de sănătate, fizică şi mentală.

În cazul în care problemele cu somnul nu sunt cauzate de alte afecţiuni, insomnia va fi tratatată în funcţie de durată:

Dacă probleme cu somnul apar de 4 ori pe săptămână sau mai puţin, le poţi combate cu ajutorul somniferelor şi prin corectarea comportamentului sau factorilor care nu sunt compatibili cu somnul: cofeina, zgomotul, temperatura camerei nepotrivită.

Insomnia cronică se poate trata astfel:

Igiena somnului – corectează comportamentul sau factorii care nu sunt compatibili cu somnul: consumul de cafea înainte de somn, zgomotul, temperatura camerei neadecvată;

Terapia cognitivă are ca scop corectarea concepțiilor greșite despre somn și reducerea gândurilor negative și îngrijorării legate de inabilitatea de a adormi;

Terapia relaxațională care își propune să reducă tensiunea musculară și să creeze o stare de relaxare favorabilă somnului;

Terapia bazată pe stimul-control reprezintă încercarea de a reasocia patul cu senzația de somnolență și necesitatea somnului. Regulile pentru această metodă de tratament sunt:

  • Utilizați patul doar pentru somn sau activitate sexuală (nu citiți, nu priviți la televizor și nu mâncati în pat)
  • Așezați-vă în pat doar când vă este somn
  • Dacă nu veți reuși să adormiți în timp de 15-20 de minute, ridicați-vă din pat și faceți ceva relaxant pâna veți simți senzația de somnolență
  • Nu stați culcat în pat mai mult decât este necesar
  • Abțineți-vă de la somnul din timpul zilei.

Terapia de restricție se bazează pe faptul că petrecerea unui timp excesiv în pat frecvent duce la perpetuarea insomniei.

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *