Cele mai importante beneficii ale portocalelor

Cele mai importante beneficii ale portocalelor
Cele mai importante beneficii ale portocalelor

Cu toții știm poverbul ”Un măr pe zi ține doctorul departe”, însă același lucru îl putem spune și despre portocale. Există numeroase motive pentru care să mâncați o portocală în fiecare zi: portocala are puține calorii dar este bogată în nutrienți și ajută la reducerea riscului multor boli.

O portocală conține peste 170 de fitochimicale și mai mult de 60 de flavonoide, majoritatea dintre ele având proprietăți antiinflamatoare și efect puternic antioxidant.

Informații nutriționale pentru o portocală medie (aproximativ 154 g)

–         80 de kilocalorii

–         0 grame grăsimi

–         250 miligrame de potasiu

–         19 grame de carbohidrați (14 grame de zahăr și 3 grame de fibre)

–         1 gram de proteine

O portocală furnizează 130% din necesarul zilnic de vitamina C, 2% din DZR de vitamina A și 6% calciu.

Portocalele conțin de asemenea tiamină, riboflavină, niacină, vitamina B6, acid folic, fosfor, magneziu, selenium și cupru.

Datorită conținutului ridicat de vitamina C, portocalele stimulează sistemul imunitar.

Portocale conțin, de asemenea, colină, zeaxantină și carotenoide.

Colina este un nutrient important care vă ajută să aveți un somn liniștit, este impotant pentru mușhi și pentru memorie. Colina ajuta, de asemenea, la mentinerea structurii membranelor celulare, la transmiterea impulsurilor nervoase și la reducerea inflamației cronice

Zeaxantina și carotenoizii au efecte antioxidante și s-a dovedit că scad riscul de cancer.

Beneficiile portocalelor

Previn AVC-ul. Potrivit American Heart Association, un compus care se găsește în portocale și grapefruit scad riscul accidentului vascular ischemic în cazul femeilor. Cei care consumă cantități mari de citrice își scad cu 19% riscul de AVC ischemic.

Scad tensiunea. Menținerea unui nivel scăzut de sodiu și creșterea nivelului de sodiu este esențială pentru reducerea tensiunii arteriale.

Combat cancerul. Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Epidemiology, consumul de banana, portocale și suc de portocale în primii doi ani de viață ajută la reducerea riscului dezvoltării leucemiei.

Fiind o excelentă sursă de antioxidanți, portocalele combat efectele dăunătoare ale radicalilor liberi. În plus, fibrele din fructe și legume scad riscul de cancer colorectal.

Mențin inima sănătoasă. Fibrele, potasiul, vitamina C și colina care se găsesc în portocale susțin sănătatea inimii. O creștere a aportului de potasiu, împreună cu o scădere a aportului de sodiu este cea mai importantă schimbare în regimul alimentar pe care o persoană o poate face pentru a-și reduce riscul de boli cardiovasculare, potrivit dr. Mark Houston.

Într-un studiu, cei care au consumat 4000 de miligrame de potasiu pe zi și-au scăzut cu 49% șansele de a muri din cauza cardiopatiei ischemice, comparativ cu cei care au consumat în jur de 1000 de miligrame de potasiu pe zi.

Dietele bogate în potasiu sunt asociate de asemenea cu risc scăzut de infarct, protecție împotriva pierderii masei musculare, menșinerea densității minerale osoase și prevenirea formării pietrelor la rinichi.

Previn diabetul. Alte studii au arătat că diabeticii de tip unu care au inclus în meniu alimente cu conținut ridicat de fibre și-au scăzut nivelul de glucoză, iar cei cu diabet de tip doi și-au îmbunătățit glicemia. Bananele par să fie cea mai potrivită sursă de potasiu și fibre, un frcut de mărime medie având circa 3 grame de fibre. Recomandarea este de 21-24 de grame/zi pentru femei și de 30-38 de grame/zi pentru bărbați.

Mențin pielea sănătoasă. Vitamina C din portocală este un antioxidant care luptă împotriva efectelor nocive ale soarelui asupra pielii, reduce ridurile și îmbunătățește textura, jucând  un rol major în producția de colagen.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Prefixul kilo pt mine inseamna 1000 si atunci cand se spune ca o portocala=80 kilocalorie rezulta ca pt o portocala medie aportul caloric e de 80 kilocalorie x 1000=80000 calorii.Nu am sa inteleg niciodata de ce se foloseste in acelasi timp kilocaria cu caloria.Sunt multe etichete de alimente inscriptionate in calorii si nu kilocarii.Poate un nutritionist sa ne spuna cum este correct…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *