Cele mai sănătoase combinații alimentare. De ce sunt mai eficiente împreună roșiile cu fasolea sau ceaiul verde cu lămâie?

Cele mai sănătoase combinații alimentare. De ce sunt mai eficiente împreună roșiile cu fasolea sau ceaiul verde cu lămâie?
Cele mai sănătoase combinații alimentare. De ce sunt mai eficiente împreună roșiile cu fasolea sau ceaiul verde cu lămâie?

Combinaţiile de alimente considerate sănătoase ar putea aduce organismului un aport energetic mult mai ridicat decât în cazul în care acestea ar fi consumate separat.

Fasolea şi roşiile

Acesta este un duo dinamic pentru că, atunci când sunt consumate împreună, cele două alimente sporesc aportul de fier din organism, care este benefic atât pentru creier, cât şi pentru  buna funcţionare a muşchilor.

Organismul nostru absoarbe până la 33% non-heme fier, pe care îl regăseşte în plante precum fasolea, cerealele integrale sau legumele verzi, decât fier heme ( aflat în alimente pe bază, cum ar fi carnea de vită, peştele sau carnea de pui).

“Absorbţia de fier non-heme poate creşte semnificativ dacă sunt consumate totodată şi alimente bogate în vitamina C, precum portocalele, roşiile sau afinele”, spune nutriționistul Elaine Magee.

Vitamina C contribuie la transformarea fierului non-heme într-o formă care poate fi mult mai uşor absorbită de organism. Fierul este necesar pentru producerea hemoglobinei care transportă oxigenul către muşchi şi creier. Nivelele scăzute de fier din organism pot determina stări de oboseală, slăbiciune şi deficienţe de concentrare.

Sugestie: Pentru o salată rapidă, de exemplu, puteţi amesteca fasole, bogată în fier, cu roşii, ardei iuţi roşii şi broccoli fiert în aburi.

Ceai verde și lamaie

Ceaiul verde conține substanțe extrem de puternice, flavonoide, care protejează inima și previn cancerul. Flavonoidele din ceai sunt mult mai bine absorbite de organism în prezența sucului de lămâie, bogat în vitamina C.

Somon si turmeric

Turmericul este un condiment cu puternice proprietăți antiinflamatorii și de vindecare. Somonul este sărac în carbohidrați și bogat în proteine. Atunci când aceste două alimente sunt combinate, acizii grași din somon sunt stimulași și apără sistemul nervos de efectele îmbătrânirii.

Această combinație de alimente încetinește și dezvoltarea tumorilor canceroase.

Broccoli și muștar

Broccoli este o sursa excelenta de vitamina C, antioxidanti si sulforafan. Acest nutrient are proprietati anticancerigene si antidiabetice. Sulforafanul este mai bine absorbit de organism in prezenta compusilor chimici care se gasesc in mustar. Enzimele din mustar combat infectiile bacteriene ale tractului urinar, sistemului excretor si digestiv.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Masura in toate e cea mai sanatoasa ! Daca mininci unele si numai unele alimente bogate in nutrimentele xsau y vor produce rau mai mult decit bine ! Mincati dragi mei de toate dar cu masura ,asta e cheia unei vieti sanatoase ! Excesurile inclusiv pt vitamine sau minerale pot duce la inbolnaviri

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *