Cinci alimente care vă protejează ochii

Cinci alimente care vă protejează ochii
Cinci alimente care vă protejează ochii

Problemele de vedere precum cataracta sau degenerescenţa maculară afectează milioane de adulţi. Însă, aceste afecţiuni pot fi prevenite şi combătute cu ajutorul vitaminelor A, C, E, al zincului, luteinei, betacarotenului şi acizilor graşi omega3, potrivit unui studiu al National Eye Institute.

Cel mai indicat este să asimilaţi aceste vitamine şi minerale din alimente, deoarece un nou studiu a scos la iveală faptul că suplimentele alimentare nu sunt întotdeauna eficiente.

Vă prezentăm 5 alimente/băuturi care îmbunătăţesc vederea:

  1. Sucul de portocale

Datorită conţinutului de vitamina C, sucul de portocale menţine sănătatea vaselor de sânge oculare şi reduce riscul cataractei nucleare (centrul cristalinului este opacificat), potrivit Asociaţiei Americane de Optometrie.

500mg de vitamina C pe zi încetineşte cu 25% progresia degenerescenţei maculare şi previne pierderea acuităţii vizuale cu 19%, conform Age-Related Eye Disease Study (ARED). Cinci ceşti de suc de portocale oferă cantitatea zilnică recomandată de vitamina C.

  1. Stridiile

 

Sunt o sursă importantăm de zinc, un mineral esenţial pentru sănătatea ochilor. ,,Zincul activează vitamina A care creează un pigment denumit melanină şi care protejează ochii şi îmbunătăţeşte vederea pe timpul nopţii.

ARED recomandă 40-80mg de zinc pe zi, cantitate pe care o puteţi obşine din 6 stridii. Alte alimente bogate în zinc sunt: fasolea, carnea de vită şi nucile.

  1. Varza furajeră

Este bogată în luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi care protejează ochii împotriva radicalilor liberi.

Potrivit ARED, creşterea cantitaţii de luteină şi zaxantină scade cu 18% riscul degenerescenţei maculare.

  1. Alunele

Sunt o sursă importantă de vitamina E şi omega 3, ingrediente esenţiale pentru păstrarea sănătăţii ochilor. Vitamina E previne apariţai cataractei şi a degenerescenţei maculare.

  1. Quinoa

Alimentele cu indice glicemic scăzut reduc cu 8% riscul degenerescenţei maculare. De aceea, este indicat să înlocuiţi carbohidraţii rafinaţi (produsele din făină albă) cu cerealele integrale.

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Stridiile, midiile si alte lighioane de mare, denumite doar in scop comercial ”fructe de mare”, sunt foarte TOXICE deoarece s-a demonstrat stiintific ca acestea absorb toate substantele nocive, agenti chimici poluanti si nu numai din mari si oceane. Sunt un fel de fito-sanitari ai apelor.

    Deci Dumnezeu a avut dreptate cand a spus sa se manance din ape, doar pestii care au atat aripoare cat si solzi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *