Cinci legume mai bogate în proteine decât carnea

Cinci legume mai bogate în proteine decât carnea
Cinci legume mai bogate în proteine decât carnea

Nu doar produsele de origine animală conțin proteine. Există numeroase surse vegetale care conțin chiar mai multe proteine decât carnea, lactalele sau ouăle. Iată câteva exemple:

1-Spirulina:

Conţine circa 60 – 70% proteine complete, ceea ce înseamnă că are toţi cei 8 aminoacizi esenţiali şi 10 acizi non-esenţiali necesari unei sănătăţi de fier. Mai conţine proteine, în cantitate mai mare decât carnea de vită, de pui sau soia.

Nutrienţii ei sunt de calitate superioară oricărei alte surse, apoi specialiştii mai vorbesc despre acidul gama-linoleic (GLA), vitamina B12, fier şi multe alte componente despre care s-a stabilit că protejează împotriva unor forme de cancer.

O altă calitate a acestei mici plante este aceea că, odată ajunsă stomac, este foarte uşor de digerat. Reduce colesterolul, protejează sistemul imunitar, stimulează absorbţia mineralelor. O adevărată sursă de viaţă, spirulina energizează şi protejează împotriva gripei şi răcelii, herpesului, grăbeşte vindecarea în boli precum pojarul, oreionul.

2-Spanacul:

Nu degeaba este spanacul secretul lui Popeye. O singură cană de spanac gătit are peste 5 grame de proteine și este, de asemenea, o sursă foarte bună de calciu, fier și vitamina C.

3-Semințe de cânepă

Semințele de cânepă conțin 6 g de proteine/100 g. Cercetătorii au descoperit că seminţele de cânepă sunt singura sursă de proteine comestibile asimilate complet de către organismul uman. Deci, în salatele pe care le prepari adaugă şi o mână de astfel de seminţe, de preferat măcinate pentru a fi mai bine absorbite proteinele

4-Brocoli:

Conține mai multe proteine decât carnea de vită. În plus, are aminoacizi, fibre, și vitamina B6.

5-Migdale:

Sunt pline de proteine și de grăsimi sănătoase, bune pentru inimă. Acestea sunt, de asemenea, bogate în minerale, printre care mangan, care contribuie la întărirea oaselor şi reglează zahărul din sânge, şi magneziu, esenţial pentru funcţionarea organelor, muşchilor şi a nervilor, pentru controlul glucozei din sânge şi reglarea tensiunii arteriale.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. In special spirulina, migdalele si semintele de canepa sunt LEGUME! Spanacul si brocoli probabil ca sunt de origine animala…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *