Coapse suple şi talie de viespe cu ajutorul dietei lui Rosemary Conley

Coapse suple şi talie de viespe cu ajutorul dietei lui Rosemary Conley
Coapse suple şi talie de viespe cu ajutorul dietei lui Rosemary Conley

Considerată un guru al dietelor şi al exerciţiilor fizice din Marea Britanie, Rosemary Conley s-a născut în Leicester, Anglia, la 19 decembrie 1946. După ce s-a confruntat cu probleme de greutate toată adolescenţa şi tinereţea sa, a decis că este cazul să povestească şi altora experienţele sale, dar şi modul în care a slăbit.

A devenit faimoasă în 1988, după ce cartea sa, „Dietă pentru şolduri şi coapse”, s-a vândut în mai bine de două milioane de exemplare. Până în prezent, Conley a scris şi vândut cu succes nu mai puţin de 12 cărţi.

Regulile dietei

Regimul constă în trei mese pe zi şi durează 21 de zile. Alimentele indicate de-a lungul celor trei săptămâni de dietă sunt cele cu un aport foarte mic de grăsimi, care reduc drastic senzaţia de foame. De asemenea, se recomandă alimente cu indice glicemic foarte scăzut, care se metabolizează în timp îndelungat.
Unul dintre sfaturile pe care le oferă Rosemary Conley celor care urmează dieta este acela că în primele două săptămâni de regim consumul de alcool este total interzis. Începând din săptămâna a treia se acceptă un pahar cu alcool pe zi dacă se doreşte.

În afara celor trei mese principale, se pot adăuga două gustări. Se mai acceptă zilnic o salată cu ulei de măsline sau ulei de nuci de Macadamia şi două căni cu lapte degresat.

Primele două săptămâni
Meniul se repetă la o săptămână, după cum urmează:
Ziua 1 şi 8
Micul dejun: 2 grepfruturi feliate, un ou fiert tare şi o felie de pâine de secară.
Prânz: 50 g brânză foarte slabă, o felie de pâine şi 200 g salată verde.
Cină: 200 g pui fript pe tablă (nu pe jar) şi 120 g morcovi fierţi.
Ziua 2 şi 9
Mic dejun: un bol cu lapte degresat la care se adaugă 20 g musli.
Prânz: un castron cu salată de lăptuci în care aţi adăugat 50 g şuncă slabă, câteva crutoane şi ulei de măsline.
Cină: o friptură de circa 100 g, 2 morcovi, 100 g ciuperci şi roşii coapte, o felie de pâine neagră.
Ziua 3 şi 10
Mic dejun: 100 g piept de curcan fiert, 2 felii de pâine integrală cu sos de roşii şi busuioc. La desert, o piersică.
Prânz: 100 g peşte slab la grătar (sau fiert) cu sos de hrean, plus o salată verde fără sare şi cu puţin ulei de măsline.
Cină: o farfurie cu paste din porumb, amestecate cu sos de roşii şi piper, plus o salată verde.
Ziua 4 şi 11
Mic dejun: 40 g terci de ovăz cu lapte şi miere.
Prânz: cartofi natur şi mazăre, gătite la abur.
Cină: 100 g carne de porc la grătar, servită cu 2 felii de pâine integrală cu muştar şi salată.
Ziua 5 şi 12
Mic dejun: o omletă din două albuşuri, fâşii de ardei şi trei-patru rondele de ceapă. Uleiul indicat în acest caz este cel de palmier.
Prânz: o porţie de circa 100 g friptură de curcan, cu garnitură de ciuperci şi roşii coapte.
Cină: 150 g peşte la cuptor, alături de 100 g morcovi şi ţelină preparate la abur (sau orice alte legume).
Ziua 6 şi 13
Mic dejun: un bol cu salată de ton (este indicat ca peştele să fie din conservă cu peşte în suc propriu, nu în ulei), 4 frunze de salată, 2-3 roşii cherry şi crutoane din făină integrală.
Prânz: 150 g fasole bătută şi o felie de pâine integrală.
Cină: legume sotate (orice, dar nu cartofi).
Ziua 7 şi 14
Mic dejun: 100 g brânză proaspătă de vaci şi două felii de pâine integrală.
Prânz: salată din 25 g piept de pui fiert, 100 g ţelină fiartă, un strop de ulei de măsline şi câteva crutoane preparate din făină integrală.
Cină: 115 g macaroane din făină integrală fierte, ciuperci, sos de roşii şi puţină brânză slabă.

A treia săptămână
Cea de a treia săptămână a regimului propus de Rosemary Conley este mai permisivă. Se pot face combinaţii din toate meniurile propuse pentru primele două săptămâni. Marea diferenţă este aceea că sunt permise şi deserturile (de exemplu, o clătită simplă, o mână cu stafide, două-trei pătrăţele de ciocolată neagră, biscuiţi economici), dar acestea nu trebuie să aibă mai mult de 100 de calorii.

Două reţete propuse de Rosemay

Paste cu dovlecei
Ingrediente: 225 g paste făinoase de porumb, 1 cub de supă de legume, 4 dovlecei de mărime medie tăiaţi cuburi, 2 cepe roşii tăiate fin, 2 căţei de usturoi bine zdrobiţi, 1 ardei iute roşu, 1 legătură de busuioc proaspăt, 600 g roşii pasate, 3 linguri cu brânză proaspătă de vaci, 1 legătură de pătrunjel proaspăt, sare şi piper după gust.
Mod de preparare: încălziţi cuptorul foarte bine (la 190°C). Fierbeţi în prealabil pastele într-un vas cu apă în care aţi pus cubul de supă de legume. Scurgeţi apoi pastele foarte bine. Separat, prăjiţi într-o tigaie care nu necesită ulei dovleceii, ceapa şi usturoiul. Adăugaţi apoi ardei iute, busuiocul şi roşiile pasate. Puneţi pastele în sosul astfel format şi condimentaţi cu piper şi sare. După aproximativ cinci minute de fierbere, mutaţi preparatul într-un alt vas care se introduce în cuptorul bine încins împreună cu brânza. După o jumătate de oră presăraţi deasupra pătrunjelul proaspăt tocat.

Friptură de curcan
Ingrediente: 4 porţii de curcan de circa 120 g, 2 linguriţe cu praf de coriandru şi 1 linguriţă cu coriandru proaspăt şi tocat, 1 ceapă roşie tocată mărunt, 2 căţei de usturoi zdrobiţi, 1 bucată de lămâiţă, 1 ardei iute roşu, 300 g roşii pasate, 2 linguri cu sos de mango, piper şi sare.
Mod de preparare: tăiaţi bucăţile de curcan în felii subţiri şi condimentaţi-le cu piper şi sare, dar şi cu coriandrul proaspăt. Prăjiţi într-o tigaie, fără ulei, ceapa şi usturoiul, până se înmoaie. Adăugaţi curcanul şi daţi focul tare. După două minute puneţi lămâiţa, ardeiul iute şi roşiile şi amestecaţi bine. După ce mai scade puţin, puneţi praful de coriandru şi sosul de mango. Preparatul se serveşte pe un pat de orez. O porţie conţine aproximativ 233 de calorii.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *