Colesterolul crește cu 15% din cauza exceselor de SĂRBĂTORI, ceea ce mărește riscul de ATAC CEREBRAL. Ce îl aduce în limite normale

Colesterolul crește cu 15% din cauza exceselor de SĂRBĂTORI, ceea ce mărește riscul de ATAC CEREBRAL. Ce îl aduce în limite normale
Colesterolul crește cu 15% din cauza exceselor de SĂRBĂTORI, ceea ce mărește riscul de ATAC CEREBRAL. Ce îl aduce în limite normale


Preparatele din cane de porc, cozonacii, prăjiturile şi băurile alcoolice consumate de Crăciun şi Revelion lasă în urmă un colesterol cu 15% mai mare, conform unui medic de la Spitalul Universitar din Cordoba. Cum colesterolul crescut poate creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, trebuie să acţionăm cât mai repede pentru a-l aduce la un nivel normal.
,,Toate alimentele tradiţionale româneşti preparate din porc conţin grăsimi animale care cresc valoarea colesterolului sangvin. Dulciurile şi alcoolul în exces cresc colesterolul şi valoarea trigliceridelor. Atât colesterolul crescut cât şi trigliceridele crescute sunt grăsimi rele care formează depuneri de colesterol pe arterele inimii, crescând riscul de accident cardiovascular”, a explicat medicul cardiolog Luminiţa Iliuţă.
Regimul alimentar, principala metodă de reducere a colesterolului
Pentru a reduce valorile colesterolului, foarte importantă este dieta. Medicul cardiolog Luminiţa Iliuţă ne explică ce alimente sunt recomandate şi care sunt interzise.
– Regimul alimentar trebuie să conţină cât mai multe fructe şi legume, cereale integrale şi diverse lactate degresate, peşte atât slab cât şi gras.
– Evitați preparatele din carne de porc, oaie, miel, brânzeturile grase care au un conţinut de colesterol aproape similar cu cel al cărnii grase de porc, dulciurile concentrate şi alcoolul.
În majoritatea cazurilor, dieta este suficientă pentru a ţine în frâu colesterolul, când vine vorba însă de persoane care au suferit un infarct miocardic, au o afecţiune cardiovasculară sau sunt hipertensivi, pe lângă dietă este nevoie şi de tratament medicamentos.
Rostopasca, păpădie și urzică
Personele care nu pot lua medicamente din diverse motive, pot apela cu încredere la extractele din plante. ,,Armurarul este o plantă care ajută la scăderea colesterolului şi protejează ficatul, anghinarea şi rostopasca sunt de asemenea foarte bune atât pentru colesterol cât şi ca protecţie hepatică, însă nu trebuie folosite o perioadă mai mare de 2-3 săptămâni. Păpădia, mesteacănul şi urzica sunt şi ele folositoare datorită efectului depurativ”, a explicat specialistul în fitoterapie, acupunctură şi homeopatie, Gabriela Papazian- Urdareanu.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

3 Comments

  1. La 50 de ani mi-a crescut brusc colesterolul si medicul mi-a recomandat Zocor. Am cautat pe net si am vazut cat de mult dauneaza ficatului. Asa ca am decis exact ca in sfaturile din articol sa mananc preponderent fructe si legume. Am devenit pseudo-vegetariana, dar evident, colesterolul n-a scazut. Am cautat in continuare „lowering high level cholesterol naturally” si am aflat ca semintele de in si nucile cresc HDL si scad LDL. Dupa 4 saptamani de consumat la micul dejun si pranz cateva nuci si cate o lingurita de seminte de in macinate, am repetat analizele si nu-i venea sa creada nici medicului de laborator, nici internistului: LDL a scazut la normal, iar HDL, fara exagerare era peste 100 (medicul de laborator a spus ca e doar adoua oara cand intalneste asa un nivel ridicat la HDL). Sigur ca nu am continuat cu nucile si semintele si colestrolul a crescut iar. Intamplator eram in Franta si acolo am aflat ca exista un extract de anghinare. Am cumparat la pret f ridicat pt un roman si la fel mi-a scazut LDL. Cand am venit acasa am aflat ca PlantExtract produce tinctura de anghinare (o sticluta costa doar 6 lei). Iau cate 30 picaturi de cate ori cred ca am mancat „nesanatos” (am renuntat de mult la regimul „aproape” vegetarian) si tin colesterolul sub control. Mai mult si medicul de familie mi-a luat „reteta” si urmeaza acelasi tratament.

    Vreau sa accentuez ca din experienta mea regimul alimentar nu prea contribuie la scaderea colesterolului pt ca de fapt este deglat metabolismul grasimilor si anghinarea tocmai asta face: metabolizeaza grasimile.

  2. curata reclama,ati spus ca v-a scazut colesterolul de la nuci si seminte de in,venind acasa era mai usor de luat in continuare decat sa treceti pe extract de anghinare.Nu va luati dupa toti care dau „sfaturi”din experienta proprie…..nu sunt decat reclame ascunse la unele produse

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *