Colesterolul nu îți distruge doar inima, ci și creierul. Află cum să îl ții sub control

Colesterolul nu îți distruge doar inima, ci și creierul. Află cum să îl ții sub control
Colesterolul nu îți distruge doar inima, ci și creierul. Află cum să îl ții sub control

Nivelul colesterolului nu influențează doar sănătatea cardiovasculară, ci și buna funcționare a creierului – este ceea ce a demonstrat o echipă de cercetători americani de la universitatea californiană Davis.

A fost deja sugerată legătura dintre nivelul ridicat al colesterolului și riscul crescut de demență — implicit de Alzheimer—, iar cercetările desfășurate la Universitatea Davis merg mai departe, stabilind o relație directă între colesterol și prezența plăcilor amiloide în creier. Aceste depozite sunt caracteristice bolilor neurodegenerative cum ar fi Alzheimer.

Specialiștii americani au analizat prin scanare caracteristicile cerebrale a circa 200 de persoane în vârstă (femei și bărbați), afectate sau nu de demență ușoară. Rezultatele au arătat că o valoare ridicată a colesterolului ‘rău’ și una scăzută a colesterolului ‘bun’ se asociază cu depozite mai mari de beta-amiloidă (ce constituie placa amiloidă), în timp ce niveluri ridicate de colesterol ‘bun’ și scăzute de colesterol ‘rău’ se corelează cu concentrații mai mici de beta-amiloidă.

Prin urmare, spun cercetătorii, este importantă urmărirea îndeaproape de nivelurilor de colesterol, nu numai pentru sănătatea vasculară, ci și pentru facultățile cerebrale. Medicul de familie va aprecia dacă este necesară aplicarea unui tratament de scădere a colesterolului, independent de riscul cardiovascular, la vârstnicii la care nivelurile sunt la limită și care dau semne de declin cognitiv ușor, cum ar fi pierderile de memorie.

Pastilele sunt doar una dintre metodele prin care poate fi ținut în frâu colesterolul. Există însă și alternative naturale prin care poate fi combătut dușmanul inimii.

O dietă sănătoasă fără grăsimi saturate scade nivelul colesterolului rău. Iată câteva trucuri prin care vă puteți reduce nivelul colesterolului.

Evitați gălbenușurile de ouă, carnea grasă și lactatele integrale. Introducerea somonului, nucilor și ovăzului în dietă scade colesterolul în mod natural.

Exercițiile fizice reprezintă o altă soluție la îndemână. Nu e nevoie să alergați sau să faceți antrenamente obositoare, orice fel de mișcare e bine venită.

Greutatea corporală în exces contribuie la creșterea colesterolului, așa că dacă veți da jos câteva kilograme, nivelul colesterolului rău va scădea.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *