Cruciada culinară a lui Jamie Oliver a ajuns în România: „Nu trebuie să fii înstărit pentru a trăi sănătos”. PATRU reguli de bază

Nu mai puțin de 300 de ambasadori care promovează alimentația sănătoasă are Jamie Oliver în toată lumea. Cinci dintre ei sunt români
Cruciada culinară a lui Jamie Oliver a ajuns în România: „Nu trebuie să fii înstărit pentru a trăi sănătos”. PATRU reguli de bază

Devenit star mondial cu ajutorul campaniilor pe care le-a inițiat în fața camerelor de luat vederi, Jamie Oliver spune că moşteneşte talentul culinar de la părinții săi care dețineau un restaurant în care Jamie şi-a petrecut copilăria.
Mai nou, el este inițiatorul mișcării „Food Revolution” un program ce le propune americanilor un stil de alimentație sănătos, după succesul înregistrat în Marea Britanie prin „Ministry of Food”, cea mai amplă campanie națională de încurajare a oamenilor să renunțe la mâncarea de tip fast food şi să se întoarcă la obiceiul sănătos de a găti.

În 2010, ca parte a programului TV ABC, ”Jamie’s Food Revolution”, Jamie a lucrat pentru îmbunătățirea alimentației din școli și a înființat o bucătărie comunitară în Huntington, Virginia de Vest, pentru a-i învăța pe oameni cum să gătească de la zero.
În prezent, inspiră oamenii  de pretutindeni să susțină alimentația sănătoasă, Food Revolution fiind acum o mișcare globală, care ajunge la comunități din întreaga lume prin intermediul unei rețele de voluntari, oferind o educație mai bună din punct de vedere al gătitului sănătos.

Cinci români s-au oferit să promoveze ideile lui Jamie, participând la evenimente de promovare a alimentației sănătoaseCele patru

Cele patru reguli de aur

 Pregătiți singuri mâncarea
^  Prepararea hranei bune pornind de la zero este o abilitate simplă și, dacă v-o însușiți, economisiți bani, vă simțiți bine, iar voi, familia și prietenii voștri veți porni pe calea cea bună spre o viață sănătoasă. Oricine poate învăța să gătească.

Implicați copiii în  bucătărie!
^ Puterea exemplului e cel mai bun reper în relația părinte-copil. Dacă părintele își crește copilul explicându-i de ce unele alimente sunt sănătoase iar altele nu, altfel spus, îl educă în direcția unor alegeri alimentare sănătoase, îl consideră partener la deciziile care îl privesc și pe el, putem vorbi despre un start sănătos pe drumul spre un stil de viață echilibrat.

Gătiți la aburi, cuptor, wok
^ Jamie Oliver recomandă prepararea alimentelor la cuptor, la aburi, pe grătar sau călite rapid într-un wok. De asemenea, nu uitați că majoritatea legumelor sunt foarte gustoase în stare crudă și pot fi feliate  subțire și rapid cu ajutorul unui dispozitiv de curățat legume. Folosiți-le în salate colorate, alături de o mâncare gătită cât mai simplu.

Citiți etichetele
^ Cele mai bune produse sunt cele cu o rețetă simplă, fără numeroase adaosuri, la care lista ingredientelor este scurtă. Aceasta ne indică un produs mai puțin procesat și, deci, mai sănătos.

Cel mai nou ambasador Food Revolution:

„Nu trebuie să fii înstărit pentru a trăi sănătos”

Larisa Petrini, un ambasador al sănătății printre români

Larisa Petrini se numără printre cei 300 de ambasadori din întreaga lume selectați de Jamie Oliver pentru a susține alimentația sănătoasă. Ceilalți patru ambasadori români sunt Daiana Rădulescu, Daniela Mișcov, Adela Raluca Moldovan, Miruna Meiroșu.
Larisa a explicat pentru Doctorul zilei ce presupune această inițiativă și cum ar putea fi românii influențați de ea.
Doctorul Zilei:  Cum ați ajuns ambasadoare a Food Revolution România? Care a fost procesul de selecție?
Larisa Petrini: Am citit primele informații despre Food Revolution Day în presă, încă de anul trecut, când Jamie Oliver a lansat proiectul  la nivel global. Proiectul mi-a atras atenția datorită obiectivelor și a faptului că a scos arta culinară din bucătăriile marilor restaurante și a introdus-o în casele fiecăruia dintre noi. De mai mulți ani, sunt adepta unui stil de viață sănătos, alimentația mea și a familiei mele bazându-se pe principii sănătoase, în care regula este să combini alimente și să creezi gusturi noi apelând la ceea ce se găsește în natură – legume, fructe, semințe, fără a insista foarte mult pe prepararea termică a alimentelor. De la Jamie Oliver, am învățat să prepar rapid un meniu gustos și hrănitor, fără să stau o zi întreagă în bucătărie. Fiind și om de comunicare, am urmărit constant informațiile pe acest subiect, iar la începutul anului, pe site-ul dedicat proiectului am citit despre planul de extindere a numărului de ambasadori.
– Ce v-a determinat să vă implicați în acest proiect?
– Provocarea pe care o lansează Food Revolution Day este aceea de a încerca să ajutăm cât mai mulți oameni să înțeleagă că un stil de viață echilibrat este baza celebrului dicton “mens sana in corpore sano”. Ca părinți, ne dorim să avem copii sănătoși,  dar nu prea știm de unde să începem. Stilul de viață bazat pe o alimentație sănătoasă, echilibrată este baza pentru a obține cât mai mult din ceea ce ne dorim pentru noi și familiile noastre. Programul Food Revolution Day nu este doar despre tine ca persoană, ci despre dorința și disponibilitatea de a împărtăși, experimenta, învăța pe cei cu care relaționăm.
Foarte multe persoane și-au schimbat stilul de viață după o experiență negativă, dar  nu cred că este nevoie de asemenea experiențe pentru a face schimbarea.
– Ce atribuții are un ambasador Food Revolution?
– Nu putem vorbi despre atribuții în acest proiect, ci mai degrabă despre provocări. Există trei provocări lunare, pe care fiecare ambasador trebuie să le îndeplinească cu succes.
– Credeți că problema obezității în România a ajuns la un nivel la care ar trebui tras un semnal de alarmă?
– Din păcate, copiii sunt cei mai expuși la obezitate iar noi, adulții, suntem principalii responsabili. În România sunt peste 4 milioane de persoane care suferă de obezitate, iar unul din patru copii sunt supraponderali, conform studiilor. La o populație de 17-18 milioane de persoane, un procent de peste 20% înseamnă mult și indică în mod clar un deficit de informație și/sau de informare. Nu trebuie să fii înstărit pentru a trăi sănătos, trebuie să fii atent și să înțelegi rolul alimentației în viața proprie. Toți specialiștii în nutriție recomandă consumul constant de legume și fructe și menținerea unui echilibru proteic. Pentru cei mai mulți dintre noi, acest lucru se traduce prin consumul de alimente de origine animală, consumul de legume și fructe de sezon trecând în plan secundar. Legumele devin facultative deși ele ar trebui să constituie baza alimentației noastre zilnice. Semipreparatele sunt răspunsul nostru constant la viața aglomerată pe care o ducem, fiind o soluție pentru lipsa de timp.
– Cum arată un meniu sănătos, din punctul dvs. de vedere?
– Pentru mine,  care am ales de mai mulți ani stilul de viață sănătos, meniul unei zile poate include: Mic dejun: Smoothie de fructe cu tărâțe (se pot combina un măr și o banană) sau Omletă din albuș de ou cu legume (sparanghel, dovlecel, ardei gras); Prânz: Pește cu legume la aburi sau Salate de legume sau Paste cu legume; Cina: Supe de legume sau supe cremă de legume.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

6 Comments

  1. MIHAI TANASE says:

    LA UN ASEMENEA MENIU ZILNIC NU TI SE FACE FOAME?!DE MANCAT , CAND MANANCI ?E BINE CA POTI TRAI CU ATAT DE PUTIN SI DE SUBTIRE .

  2. Acest meniu e pt cei care nu fac nimic toata ziua. Nici macar intelectual!..sau macar mers 2 km spre serviciu si inapoi acasa. Omleta doar din albus e ca si cum ai manca doar coaja de mar.. Dragi „experti” cel mai bun sfat este: mancati din toate cate putin si gasiti o activitate care sa va puna corpul in miscare! degeaba mananci omleta din albus si stai pe scaun…mai bine mananci omleta cu tot cu galbenus si mergi 2 km in ziua respectiva. Oxigenezi sangele , pui in miscare muschii, consumi calorii si oxigenezi astfel si creierul..devii mai relaxat garantat!

  3. Subscriu la cele 2 comentarii.
    Plus ca in alimentatie e nevoie si de grasimi vegetale / animale pentru aportul de acizi grasi esentiali. Ceva mai multe proteine pe langa albus, nu ar strica.

  4. Da, chiar ca e un menu pentru cei ce nu muncesc si nu are nicio legatura cu viata reala. Eu nu as avea nicio problema sa traiesc fara carne (desi ea a mentionat pestele) dar daca l as tine pe barbata miu numai pe smoothie-uri si peste in abur s-ar topi. Isi mai face si el smoothie cu banana dimineata, dar si cu proteine pe langa micul dejun obisnuit.
    Omleta numai din albus, nu doar ca nu e prea nutritiva, nici nu e gustoasa.
    Poti sa mananci orice dar cumpatarea e cuvantul magic, si cum spunea cineva mai sus, miscarea.

  5. ATENTIE!

    La mine nu se vad diacriticele si este fff dificil sa citesc!

    Mentionez ca folosesc Windows 7 si Google Chrome. Poate remediati problema! :)

  6. Eu muncesc si fizic si intelectual si sunt vegetariana.Organismul se obisnuieste cu cat ii dai.Este foarte important sa stii sa combini alimentele.Nu vei avea niciodata energie dintr-o portie de cartofi prajiti si o halca de carne .Dimpotriva ,vei fi din ce in ce mai obosit,digestie proasta,etc.Nu mai amintesc cat de importanta este miscarea.Stie toata lumea.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *