CUM ÎȚI POT AFECTA EMOȚIILE SĂNĂTATEA

CUM ÎȚI POT AFECTA EMOȚIILE SĂNĂTATEA
CUM ÎȚI POT AFECTA EMOȚIILE SĂNĂTATEA

Organismul îți răspunde în funcție de cum gândești, simți și reacționezi. Este un fel de conexiune minte/corp. Când ești stresat, supărat, tensionat organismul reacționează într-un fel în care ți-ar spune că ceva nu e în ordine. De exemplu, hipertensiunea arterială sau ulcerul gastric pot apărea după un eveniment nefericit, cum ar fi moartea cuiva drag. Următoarele afecțiuni pot fi semne fizice ale dezechilibrului emoțional.

–           Dureri ale spatelui

–           Schimbarea apetitului

–           Dureri în piept

–           Constipație sau diaree

–           Gură uscată

–           Oboseală excesivă

–           Dureri generalizate

–           Migrene

–           Tensiune arterială crescută

–           Insomnie

–           Amețeli

–           Palpitații

–           Probleme de natură sexuală

–           Respirație sacadată

–           Gât înțepenit

–           Transpirații abundente

–           Deranjamente stomacale

–           Pierderi sau creșteri bruște de greutate

Sănătatea emoțională precară poate slăbi sistemul imunitar al corpului, fiind mai expus la răceli și infecții atunci când traversezi perioade emoționale dificile, potrivit www.familydoctor.org . De asemenea, când ești stresat, supărat, nu mai ai grijă de sănătatea ta, așa cum ar trebui.

Nu ai chef de exerciții fizice, de hrană sănătoasă sau de luat medicamentele prescrise de medic. Abuzul de alcool, tutun sau alte droguri poate fi semnul unei îmbolnăviri a sistemului emoțional.

DE CE TREBUIE SĂ AFLE DOCTORUL CUM STAU CU EMOȚIILE

Poate că nu ești obișnuit să vorbești cu doctorul despre sentimente sau problemele din viața ta personală. Nu uita că medicul nu îți poate depista stresul doar examinându-te. Dacă experimentezi astfel de sentimente, e important să fii sincer cu doctorul tău.

La început, el va verifica dacă nu alte probleme de sănătate vă cauzează aceste simptome. Dacă simptomele nu sunt cauzate de alte probleme de sănătate, atunci puteți lua în calcul cauzele emoționale. Doctorul vă poate da soluții pentru vindecarea părții fizice, în timp ce vă apucați împreună și de îmbunătățirea sănătății emoționale.

Dacă sentimentele tale negative nu dispar, ba chiar sunt atât de puternice încât te împiedică să te bucuri de viață, e deosebit de important să stai de vorbă cu medicul tău. E posibil să suferi de ceea ce doctorii numesc depresie majoră. Depresia este o afecțiune medicală care poate fi tratată cu consiliere individuală, cu medicamente sau uneori e nevoie de ambele variante.

CUM ÎMI POT ÎMBUNĂTĂȚI SĂNĂTATEA EMOȚIONALĂ ?

În primul rând, conștientizează-ți emoțiile și înțelege de ce le ai. Triază cauzele tristeții, stresului și temerilor din viața ta, astfel îți vei putea gestiona mai bine sănătatea emoțională. Vă prezentăm și alte sfaturi utile.

Exprimă-ți sentimentele în conformitate cu starea. Dacă stările de stres, tristețe sau teamă sunt cauza problemelor fizice, nu faci decât să înrăutățești situația dacă ții aceste sentimente închise în tine. E în ordine să le transmiți celor dragi când ceva te nemulțumește. Nu uita însă că apropiații nu vor putea să îți acorde un ajutor profesionist. Atunci, apelează la cineva neimplicat, cum ar fi doctorul de familie, un consilier, un preot, cere-le sfatul și sprijinul, să te ajute să îți îmbunătățești sănătatea emoțională.

Trăiește o viață echilibrată !

Încearcă să nu te obsedeze problemele de la serviciu, de la școală sau de acasă, să nu îți dezvolte sentimente negative. Nu înseamnă că trebuie să mimezi fericirea, când de fapt tu ești stresat, temător sau supărat. E important să te lupți cu aceste sentimente negative, dar încearcă să te concentrezi pe lucrurile pozitive.

Poate că un jurnal te va ajuta să conștientizezi ce lucruri te fac fericit și împăcat.

Există studii care ne arată că o atitudine pozitivă ne poate îmbunătăți calitatea vieții și ne poate stimula sănătatea. Dar trebuie și să înveți cum să renunți la lucrurile care te stresează și te copleșesc. Fă-ți timp pentru lucrurile care îți plac !

Lucrează-ți flexibilitatea ! Oamenii flexibili fac față stresului într-un mod sănătos. Flexibililatea se învață și se exersează prin diferite strategii. Acestea includ suport social, o părere bună despre sine, acceptarea schimbării și viziunea. Un consilier sau un psiholog te poate ajuta să atingi acest scop, prin psihoterapie cognitiv comportamentală. (PCC). Întreabă-ți doctorul dacă aceasta ar fi o idee bună pentru tine.

Liniștește-ți mintea și corpul ! Metodele de relaxare, cum ar fi meditația, muzica, ascultarea CD-urilor inspiraționale, yoga, Tai Chi sunt modalități de a-ți echilibra emoțiile. Meditația e o formă de gând îndrumător. Poate lua o mulțime de forme. De exemplu, o poți practica când faci exerciții fizice, de întindere sau doar când respiri adânc.

Ai grijă de tine ! Pentru o bună sănătate emoțională, e important să ai grijă de corpul tău, să ai mese regulate, să te odihnești suficient și să faci exerciții de detensionare. Nu mânca excesiv și nu face abuz de alcool sau droguri. Consumul de alcool sau droguri îți adaugă alte probleme, atât de sănătate, cât și de familie.

11 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook