Cum să alcătuim o farfurie sănătoasă și cum să ne hidratăm optim

Cum să alcătuim o farfurie sănătoasă și cum să ne hidratăm optim
Cum să alcătuim o farfurie sănătoasă și cum să ne hidratăm optim

Alimentația și hidratarea sunt nevoi fiziologice indispensabile, dar știm oare cum să alcătuim farfuria sănătoasă și cum să ne hidratăm optim? Chiar dacă mâncăm și consumăm lichide zilnic, sunt multe aspecte de care trebuie să ținem seama pentru a avea un stil alimentar corect, variat, echilibrat, proporționat. Aceste subiecte au fost abordate în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului ”Nutriție, Sănătate, Longevitate”.

Conform specialiștilor prezenți la eveniment, alimentația este cu adevărat sănătoasă atunci când asigură un aport caloric corespunzător necesarului zilnic și conține toate substanțele nutritive în proporții adecvate. Astfel, vorbim despre:

• 50-55% glucide (hidraţi de carbon), din care glucidele simple să fie sub 10%, iar fibrele alimentare aproximativ 30 grame/zi;

• 30-35% grăsimi, din care grăsimile saturate nu trebuie să depăşească 10%, grăsimile trans- să fie sub 2%, iar aportul de colesterol să fie limitat la 300 mg/zi;

• 12-15% (maximum 20 %) proteine.

Respectarea acestor proporţii atrage după sine cantităţi normale de vitamine şi substanțe minerale, dintre care cele mai importante sunt sodiul, potasiul, calciul, magneziul şi fierul.

Prof.dr. Nicolae Hâncu, membru de onoare al Academiei Române, a declarat: ”Este extrem de important să avem în fiecare zi 3 mese principale şi 2-3 gustări, la ore adecvate. Sfatul meu este ca alimentația sănătoasă să devină parte integrantă din viaţa noastră, oriunde ne aflăm şi pe termen nelimitat.”

Hidratarea optimă este o altă componentă esențială unui stil de viață sănătos. Principalele semne de deshidratare sunt setea, cantitatea mică de urină sau lipsa acesteia, oboseala, stările de somnolență, gura uscată, senzația de amețeală sau confuzie, cefaleea sau starea de disconfort la lumină.

”Există categorii de persoane care ar trebui să fie extrem de atente în ceea ce privește hidratarea, deoarece este posibil să aibă nevoie de creștere a aportului de lichide, iar aici vorbim despre cei care suferă de boli renale sau infecții urinare joase, sugari și copii mici, femeile însărcinate sau care alăptează, cei care desfășoară activități fizice intense. De asemenea, hidratarea este esențială în condiții de temperatură ridicată, în curele de slăbire și în caz de febră, vărsături sau diaree, mai ales la copii.”, a atras atenția în cadrul evenimentului dr. Rodica Tănăsescu, președinte Societatea Națională de Medicina Familiei.

Sursele de apă sunt cele prezente în băuturi, dar și cele prezente în alimente. Apa, ceaiurile, infuziile de plante, sucurile, legumele, supele, laptele, iaurtul sunt surse esențiale pentru asigurarea necesarului zilnic de lichide.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *