Cum sa dormi mai bine: ghid pentru cresterea calitatii somnului noapte de noapte

Cum sa dormi mai bine: ghid pentru cresterea calitatii somnului noapte de noapte
Cum sa dormi mai bine: ghid pentru cresterea calitatii somnului noapte de noapte

Toti tanjim dupa o noapte buna de somn, cu adevarat odihnitoare. Insa prea putin se bucura noapte de noapte de un somn odihnitor. Va prezentam un scurt ghid pentru cresterea calitatii somnului noapte de noapte!

Temperatura din camera si calitatea somnului

Atat temperatura din dormitor, cat si temperatura corporala sunt factori importanti pentru calitatea somnului. Racoarea in camera te ajuta sa adormi mai repede. Un studiu efectuat de „American Academy of Sleep Medicine” arata ca temperatura scazuta mai cu seama in zona capului induce un somn mai odihnitor, ajutand chiar insomniacii sa adoarma mai repede. Insa racoarea nu ajuta la somn daca ne este frig la maini si la picioare. Din acest motiv, de la gat in jos este indicat sa dormim inveliti daca vrem sa avem un somn odihnitor. Practic, temperatura in camera trebuie sa fie usor scazuta, fara sa fie curent!, dar de la gat in jos sa fim inveliti caci caldura, exceptand zona capului, ne ajuta sa adormim mai repede si mai profund.

Nicio lumina artificiala in camera

Expunerea la lumina artificiala in dormitor, inainte de a adormi, dar si dupa tulbura tiparul somnului. Ritmul cicardian, asadar ceasul propriului corp, a evoluat de-a lungul timpului, fiind „programat” sa induca somn organismului in lipsa luminii. Insa toate dispozitivele electronice de astazi, telefon mobil, tableta, laptop, calculator sau televor, care emit lumina in timpul noptii, tulbura acest ritm, afectandu-ne somnul. Chiar daca dormim, somnului este putin odihnitor daca are loc in prezenta unor lumini artificiale, indiferent cat de mici sunt.

Citeste continuarea pe Lyla.ro

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *