Cum să mănânci ca să trăiești o sută de ani

Cum să mănânci ca să trăiești o sută de ani
Cum să mănânci ca să trăiești o sută de ani

O mulțime de factori pot influenţa speranţa de viaţă a unei persoane, însă cu toate acestea, dieta pare să joace un rol important în creșterea longevității. Iată câteva secrete ale centenarilor care pot crește durata și calitatea vieții.

1. Controlul porţiilor

Centenarii de astăzi au fost părtaşii multor evenimente istorice precum Marea Depresiune sau prima aterizare pe Lună. Ceea ce înseamnă că sunt destul de adaptabili. Din acest punct de vedere este important să comparam porţiile de mâncare de astăzi cu cele din 1960 spre exemplu. Pentru a deveni un centenar, trebuie să te comporţi ca unul. Mesele care conţin porţii mai mici de mâncare sunt preferate celor care abundă în produse. De asemenea, mesele frecvente pe parcursul unei zile pot crea un echilibru organismului, ferindu-l de un nivelul prea mare de zahăr în sânge.

2. Mănâncă vegetale

Cercetătorii de la Universitatea din Palermo, Italia, în timp ce studiau centenarii din această zonă, au identificat în masa lor o dietă bogată în fructe, legume şi cereale integrale. De asemenea, cei care doreau să trăiască mai mult consumau cât mai puţină carne roşie, carbohidraţi şi dulciuri. Fructele aşadar sunt cele mai bune surse pentru antioxidanţi. Un consum zilnic de fructe şi legume ne ajută să încetinim efectele îmbătrânirii prin combaterea radicalilor liberi şi prevenirea deteriorării celulelor.

3. Nu sări nicioadată peste micul dejun

Cunoscut sub numele de „cea mai importantă masă a zilei”, nu este de mirare că dacă îţi doresti să ai un stil de viaţă sanatos trebuie să mănânci cu regularitate dimineaţa. Chiar dacă toate mesele sunt importante, studiile au demonstrat că metabolismul este influenţat de ritmul cardiac al organismului, astfel încât momentul în care mâncăm poate avea un impact deosebit asupra modului în care sunt procesate alimentele. Un mic dejun regulat înseamnă niveluri considerabil mai mici de insulină, glucoză şi trigliceride pe parcursul zilei. De asemenea, mesele regulate vă pot preveni de bolile de inimă, cancer sau diabet.

4. Alcool cu măsură

Studiile demonstrează din nou ca alcoolul are un efect negativ asupra longevităţii unei persoane. Un raport publicat în 2013 de către Clinical & Experimental Research demonstrează faptul că alcoolul duce la scăderea memoriei, a capacităţii de a gandi rapid, precum şi la îmbătrânirea prematură a creierului.

41 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook