Cum să te motivezi când nu mai poți? Organismul are nevoie de un imbold de ENERGIE, de unde îl iei?

Cum să te motivezi când nu mai poți? Organismul are nevoie de un imbold de ENERGIE, de unde îl iei?
Cum să te motivezi când nu mai poți? Organismul are nevoie de un imbold de ENERGIE, de unde îl iei?

Adevărul este că mulți dintre noi ne confruntăm cu o permanentă nevoie de energie. De cele mai multe ori, stilul nostru de viață este unul foarte alert, programul zilnic fiind foarte încărcat de activități, îndatoriri și deadline-uri. De asemenea, în mod firesc, ne dorim să profităm de timpul liber pentru a face drumeții sau pentru a ni-l petrece alături de familie sau de prieteni.

Și pentru că prea des ne simțim copleșiți și sleiți de puteri, un boost de energie este oricând, în orice situație și pentru pentru fiecare dintre noi un lucru mai mult decât necesar și binevenit.

Astfel, ne-am gândit să trecem în revistă, pe puncte, câteva sfaturi ușor de pus în practică care te vor ajuta să te simți plin de energie și de vitalitate. Iată care sunt acestea:

Hidratează-te cu apă și electroliți. Știai că unul dintre primele semne ale deshidratării este senzația de oboseală? Într-adevăr, hidratarea insuficientă a organismului poate fi motivul (sau unul dintre motivele) pentru care te simți epuizat. Iar explicația e simplă: corpurile noastre sunt alcătuite în cea mai mare parte din apă, iar consumul unei cantități insuficiente de lichide poate afecta în mod vizibil și negativ metabolismul. Astfel, asigură-te că bei 2 litri de lichide zilnic, alegând între apă, limonadă, sucuri de legume sau apă de cocos, acestea (cu excepția apei) conținând și electroliții necesari pentru înlocuirea mineralelor pierdute în cazul efortului fizic.

Elimină din alimentație produsele rafinate și adoptă o dietă bogată în ingrediente naturale. Deși carbohidrații reprezintă un macronutrient necesar producerii de energie, carbohidrații simpli din produsele rafinate (făină albă, zahăr, sirop de porumb) sunt responsabili pentru vlăguirea corpului de energie. Iar acest lucru se petrece din cauza faptului că aceștia sunt metabolizați foarte rapid, producând o creștere bruscă a nivelului de zahăr din sânge și a secreției de insulină, fapt urmat de o scădere rapidă, după doar 1-2 ore, a glicemiei și, implicit, a nivelului de energie a organismului. De asemenea, elimină din dietă uleiurile rafinate bogate în Omega 6 și foarte sărace în Omega 3 (ex: floarea soarelui, rapiță) și grăsimile hidrogenate, trans (ex: margarina), acestea fiind puternic inflamatorii și dăunătoare sănătății, afectând inclusiv nivelul de energie. În schimb, adoptă o alimentație foarte bogată în fructe și legume proaspete, conținând produse de calitate, neprocesate și cât mai naturale.

Îmbunătățește-ți calitatea somnului. Deși pentru cei care se confruntă cu anumite tulburări de somn acest lucru pare greu de realizat, în realitate există câteva lucruri pe care le poți face, cu succes, în acest sens. Astfel, încearcă să respecți un program de somn cât mai strict, orele ideale de odihnă fiind, conform ritmului circadian al

organismului, între 22 și 6. Lasă telefonul sau tableta departe și elimină sursele de lumină, zgomot și temperaturi excesive; de asemenea, nu consuma cofeina cu patru până la șase ore înainte de culcare (limitează consumul acesteia chiar și pe parcursul zilei) și nu fuma înainte de a merge în pat sau dacă te trezești noaptea. În plus, limitează consumul de alcool și mesele bogate caloric înainte de somn.

Fă mișcare! Poate părea paradoxal, dar dacă vrei să ai energie pentru a face sport, pentru a alerga sau pentru a merge în drumeții, trebuie mai întâi să faci mișcare. Chiar dacă inițial ai impresia că îți lipsește energia necesară. Începe cu plimbări scurte și vei vedea că pe zi ce trece nivelul de energie crește și, de asemenea, dorința și bucuria de a te mișca este din ce în ce mai mare. Poți încerca yoga sau meditația mindfulness, acestea dovedindu-se a fi extrem de eficiente în ceea ce privește echilibrarea și resetarea organismului în parametrii optimi de funcționare.

Consumă sucuri de legume, suplimente nutritive și gustări energizante naturale. În completarea alimentației despre care am vorbit puțin mai devreme este indicat să ai în vedere, în scopul dobândirii și menținerii nivelului de energizare dorit, îmbogățirea dietei prin consumarea sucurilor de legume proaspete (presate la rece), a unor suplimente (magneziu, vitamina B12, spirulina, ginseng, extract de cătină), precum și a gustărilor energizante, bogate în proteine, carbohidrați de calitate, vitamine și minerale. În acest sens, vă recomandăm o alternativă sănătoasă și foarte gustoasă la gustările obișnuite; este vorba de batoanele raw vegane, care reprezintă o opțiune foarte simplă și la îndemână de a mânca alimente nutritive și sănătoase, fără a face, însă, vreun compromis în ceea ce privește gustul.

Ele pot fi găsite în marile lanțuri de magazine, în cele naturiste sau în cele online.

Căutați-le pe acelea care au la bază doar ingrediente naturale, care au mix de nuci și fructe și care aduc un aport deosebit de vitamine, minerale și fibre în dieta zilnică. Acestea nu conțin produse de origine animală, zahăr, siropuri adăugate, gluten sau alți aditivi ascunși și, în plus, nu sunt prelucrate termic, astfel păstrându-se activi toți nutrienții, care îți vor asigura o gustare sănătoasă, super delicioasă și o adevarată sursă de energie între mese sau la micul dejun.

12 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook