Cum să treci mai ușor peste o despărțire. Sfaturile psihologului

Cum să treci mai ușor peste o despărțire. Sfaturile psihologului
Cum să treci mai ușor peste o despărțire. Sfaturile psihologului

În loc de a sta şi a contempla motivele pentru care o relaţie amoroasă s-a încheiat, psihologul american Walter Mischel recomandă câteva aspirine şi îndeamnă oamenii să se distanţeze de evenimentul neplăcut pentru a-şi îmbunătăţi perspectiva asupra viitorului.

Analizarea excesivă a unor experienţe negative îi poate face pe oameni să se simtă mai rău, potrivit lui Mischel.

Unii oameni administrează mai bine situaţiile neplăcute dacă adoptă o perspectivă obiectivă, privind lucrurile din afară şi scriu o relatare a situaţiei în care se referă la ei înşişi la persoana a treia, spune psihologul.

Prin distanţarea de eveniment, oamenii pot fi mai raţionali în legătură cu ceea ce s-a întâmplat, fără să fie autodistructivi.

„Bunul simţ ne spune că dacă revizităm intens experienţele negative prin care am trecut pentru a putea înţelege de ce au avut loc, vom reuşi în cele din urmă să mergem mai departe. Totuşi, noi cercetări arată că într-unele cazuri oamenii se simt din ce în ce mai rău dacă analizează şi se gândesc continuu la ceea ce au păţit”, a spus Walter Mischel.

„De fiecare dată când reiau în minte cele întâmplate sau când le povestesc prietenilor sau psihologului, unii oameni devin din ce în ce mai deprimaţi. Pe de altă parte, auto-distanţarea le permite să aibă o perspectivă mai obiectivă, fără să activeze sentimentele de suferinţă, şi îi ajută să treacă peste experienţa negativă”, a explicat psihologul.

Sfaturile lui Walter Mischel despre cum pot trece oamenii peste o despărţire vin după efectuarea unor cercetări pentru cartea sa privind autocontrolul, „The Marshmallow Test”.

Printre alte studii despre care Mischel vorbeşte în carte se numără şi o cercetare despre cum un analgezic prescris fără reţetă poate fi de ajutor în reducerea suferinţei după o despărţire.

„Când vorbim despre experienţele de respingere în termeni de durere fizică, nu folosim o metaforă: o inimă frântă şi suferinţa emoţională chiar dor într-un mod fizic. «Ia două aspirine şi sună-mă dimineaţă» ar fi un răspuns rece şi dur adresat unui prieten care vă sună în miezul nopţii să se plângă de despărţirea de cineva drag, dar răspunsul are o bază ştiinţifică solidă”, a spus psihologul Walter Mischel.

Elena Oceanu

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *