De ce e mai sănătos să folosești untura la prăjit în locul uleiului?

De ce e mai sănătos să folosești untura la prăjit în locul uleiului?
De ce e mai sănătos să folosești untura la prăjit în locul uleiului?

Mâncarea prăjită în untură e mai sănătoasă pentru că uleiurile vegetale elimină substanțe toxice care pot cauza cancer, boli de inimă și chiar demență, potrivit unui nou studiu.

Uleiurile bogate în grăsimi polinesaturate, precum cel de floarea-soarelui și cel de porumb elimină o cantitate mare de aldehide, niște substanțe toxice ”învinovățite” de apariția mai multor boli.

Cu toate că uleiul de măsline e mai sănătos decât alte uleiuri vegetale, tot untul și untura sunt mai sănătoase.

Descoperirile se bazează pe 20 de ani de cercetări, chiar dacă experții în sănătate ne sfătuiesc să evităm grăsimile saturate și să le folosim pe cele nesaturate.

Profesor ul Martin Grootveld de la Universitatea De Montfort a descoperit că dacă gătești pește cu ulei de porumb sau de floarea-soarelui, sunt eliberate de 200 de ori mai multe aldehide toxice decât limita zilnică admisă.

Prof. Grootveld susține că toate uleiurile vegetale produc aceleași reacții chimice la temperaturi înalte, cele bogate în grăsimi polinesaturate o cantitate mare de substanțe toxice, cele bogate în grăsimi mononesaturate mai puține, iar grăsimile saturate cele mai puține.

While olive oil appears to be a much better option to avoid this, butter, lard and coconut oil outperforms them all

”În primul rând, ar trebui să evităm pe cât posibil prăjelile. Din păcate, multora dintre noi ne plac la nebunie cartofii prăjiți, așa că cel mai bine e să folosim untură sau unt la preparare”, a adăugat profesorul.

Tags: ,
5228 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook