De ce e nevoie de o cură de detoxifiere primăvara și care e cea mai bună metodă de curățare a întregului organism de toxine

De ce e nevoie de o cură de detoxifiere primăvara și care e cea mai bună metodă de curățare a întregului organism de toxine
De ce e nevoie de o cură de detoxifiere primăvara și care e cea mai bună metodă de curățare a întregului organism de toxine

Primavara a venit cu pasi repezi anul acesta, si, odata cu vremea calda, cu totii simtim nevoia de o curatare a organismului, de o detoxifiere dupa mancarea mai consistenta de care ne-am bucurat in timpul sezonului rece, cand ne-am adaptat portiile si caloriile in functie de temperatura de afara. Mecanismele de stocare s-au aflat si ele la apogeu, rezultatul fiind castigarea in greutate.

Ce este detoxul?

Organismul are capacitatea de a se detoxifia singur, prin ficat, rinichi, piele, plamani, sistemul digestiv si sistemul limfatic. Dar atunci cand exageram cu consumul de produse procesate, alcool, bauturi carbogazoase, medicamente, produse de ingrijire si de curatenie pline de chimicale, un ajutor extern este indicat si binevenit. Asa cum uneori avem nevoie de o vacanta, la fel si organismul nostru are nevoie de o pauza.

In acest moment exista o intrega industrie pentru detox, cu sucuri, ceaiuri, suplimente. Dar cea mai importanta etapa este cea de pre- detox, adica pregatirea organismului, care nu trebuie sa treaca brusc de la un stil de viata bazat pe carbohidrati simpli, zaharuri si proteina animala la detoxifiere.

”In perioada de pre- detox, un aspect important este excluderea carbohidratilor simpli din alimentatie (paine si paste din faina alba), si focusul pe fibre. Un ajutor de nadejde sunt pastele si faina fara carbohidrati. Fibrele din faina de konjac sunt printre cele mai vascoase si au cea mai mare capacitate de absorbtie a lichidului dintre toate fibrele alimentare. Atat pastele din faina de konjac cat si faina din mixul de fibre NoCarb ajuta la scaderea colesterolului si la reglarea nivelului glicemiei, in cadrul unei diete sanatoase. Nu contin gluten, lucru care le face ideale pentru persoanele care au intoleranta. Pot fi consumate in siguranta de catre diabetici, pentru ca avand un continut mic de carbohidrati, nu exista nici un risc de fluctuatii ale glicemiei”, explică Alina Trifu, consilier în nutriție si  colaboratoare nosugarshop.

Alte etape necesare in perioada de pre-detox:

Includeti proteine la micul dejun: quinoa, ciuperci, leguminoase (linte, naut)- proteinele se digera mai incet, pastrand senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Alegeti grasimi sanatoase: uleiuri presate la rece, nuci, seminte, avocado. Contrar credintelor uzuale, aceste grasimi nu ingrasa, fiind chiar necesare organismului pentru functionarea optima. Ele ajuta la scaderea colesterolului, scad riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si riscul aparitiei depresiei, pot creste arderile metabolice (uleiul din nuca de cocos presat la rece)

In perioada detoxifierii organismului, nu incercati sa inlocuiti zaharul cu indulcitori. Studiile spun ca substitutiile de acest gen nu ne ajuta sa scapam de pofta de dulce.

Adoptati schema alimentara zilnica cu 3 mese si 2 gustari; in acest fel nu va mai aparea senzatia de foame, glicemia se va pastra in limite normale si tendinta de a manca alimente procesate cu zahar si faina alba se va diminua

Hidratati-va cu minim 6- 8 pahare de apa in fiecare zi.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *