De ce ne pierdem capacitatea de a învăța când îmbătrânim și cum putem inversa acest proces?

De ce ne pierdem capacitatea de a învăța când îmbătrânim și cum putem inversa acest proces?
De ce ne pierdem capacitatea de a învăța când îmbătrânim și cum putem inversa acest proces?

Faptul că micuții prind din zbor o limbă străină nouă, i-a fascinant întotdeauna pe părinții, care nu au înțeles însă de ce nu pot face același lucru. Cercetătorii spun că problema se află doar în mintea adulților.

În realitate, și oamenii mari și-ar putea dezvolat rapid abilități noi, dar sunt încătușați de barierele sociale și de propria natură perfecționistă. Un studiu al Universității Minnesota din SUA arată că aduții asimilează mai ușor o limbă străină dacă ascultă înregistrări care mimează felul în care o mamă vorbește cu copilul său.“Oamenii vorbesc mai încet și mai clar cu copiii mici, folosind propoziții simple”, explică profesorul Ellen Bialystok de la Universitatea din Toronto, Canada.

Într-un alt studiu, adulții, inclusiv cei cu vârsta între 60 și 80 de ani, au devenit mai buni învățăcei decât micuții de cinci-zece ani, folosind aceeași metodă. Iar cercetătorii cred că oamenii devin prea ocupați ca să se mai oucpe de educația lor. Ed Cooke, un om de știință de la Universitatea Oxford, care a câștigat numeroase competiții de memorare rezumă întreaga teorie la un singur lucru: „Copiii n-au altă preocupare decât de a învăța și a se juca”. Cercetările mai arată că adulții sunt extrem de perfecționiști, lucru care îi împiedică să înceapă o nouă activitate de teama de a eșua.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *