De ce nu este indicat să mâncaţi friptură cu cartofi. Iată cum asociaţi corect alimentele

De ce nu este indicat să mâncaţi friptură cu cartofi. Iată cum asociaţi corect alimentele
De ce nu este indicat să mâncaţi friptură cu cartofi. Iată cum asociaţi corect alimentele

Alimentele nu se digeră toate cu aceeaşi repeziciune, iar enzimele folosite de organism în acest proces diferă de la un tip de mâncare la altul, astfel încât combinarea lor incorectă duce la „războaie” între enzime. Rezultatul: proasta digestie, balonarea, constipaţia, sindromul de colon iritabil, apariţia crampelor şi altele.

Iată câteva avantaje ale asocierii sănătoase: arderea completă a grăsimilor, absorbţia bună a substanţelor nutritive din alimentele consumate, a enzimelor şi proteinelor, prevenirea obezităţii şi formării gazelor la nivelul tubului digestiv, stoparea balonării şi vindecarea constipaţiei.

Cum trebuie combinate alimentele în funcţie de grupele din care fac parte:
– Grupa 1: este compusă din proteine – carne roşie, de pasăre, brânză, ouă, lapte, peşte, alimente care au nevoie de timp mai mare de digerare, circa patru ore. Acestea necesită sucuri gastrice acide.
– Grupa 2: este formată din carbohidraţi – cereale şi produse preparate din ele (pâine, paste făinoase, biscuiţi, cereale pentru micul dejun), zahăr, dulciuri, dar şi legumele care conţin amidon, cum sunt cartofii şi porumbul dulce. Aceste alimente „ard” repede, cam în două ore, şi au nevoie de enzime care produc un mediu digestiv alcalin. Preferabil este ca masa de seară să fie compusă din hrană din această grupă, fiindcă se digeră mai uşor decât proteinele. Astfel, veţi avea un somn mai bun, organismul putându-se reface, nefiind obligat să lucreze din greu.
– Grupa 3: este compusă din salate, unt, frişcă, legume care nu conţin amidon, seminţe, rădăcinoase, ierburi, condimente şi uleiuri. Aceste alimente pot fi combinate atât cu grupa 1, cât şi cu grupa 2.
– Grupa 4: este formată din fructe. Ele se digeră cel mai repede (30 de minute) şi necesită alte enzime decât cele folosite pentru „arderea” alimentelor din grupele precedente. Cel mai bine este să fie mâncate dimineaţa. O masă compusă din suc proaspăt, preparat pe loc la storcător, plus câteva fructe proaspete este un început bun de zi pentru majoritatea oamenilor, deoarece asigură un necesar uluitor de energie. Singurele persoane care nu pot urma această recomandare sunt cele care au probleme cu mucoasa stomacală şi diabeticii.

Interzis la friptură cu cartofi!

Alimentele din grupele 1 şi 2 nu trebuie combinate. Astfel, de la o masă în care aţi mâncat carbohidraţi (grupa 2) trebuie să lăsaţi să treacă minimum două ore până să consumaţi proteine (grupa 1). După ce aţi consumat proteine lăsaţi să treacă circa patru ore până să luaţi o altă masă cu carbohidraţi.
S-au încetăţenit ideea şi „moda” de a consuma la friptură cartofi. Greşit! Iată că principiile corecte ale combinării elementelor ne arată că este bine să ne luăm rămas bun de la acest obicei comod, dar nesănătos. Carnea se poate asocia cu salatele, cu garniturile formate din legume care nu conţin carbohidraţi, gratinate ori soté, preparate doar pe trei sferturi, adică să nu fie fierte sau coapte până se înmoaie complet, deoarece astfel îşi pierd aproape toate substanţele nutritive şi vitaminele. Carnea se mai poate combina şi cu ouă, şi cu brânză.

Fructele se digeră în 30 de minute

Fructele au nevoie de 30 de minute ca să tranziteze stomacul, în timp ce o friptură necesită trei-patru ore. Ele trebuie consumate singure, de preferinţă pe stomacul gol. Dacă sunt asociate cu alte tipuri de hrană se produce indigestie şi flatulenţă. Există şi o excepţie de la această regulă, combinaţia dintre fructele care nu fermentează imediat – mărul, nuca de cocos şi bananele împreună cu alimente bogate în hidraţi de carbon (meiul, ovăzul şi altele). Astfel, un sandviş din pâine de secară cu o banană ori câteva felii de mere în budincă sau plăcintă din cereale integrale nu vor dăuna. Unele dintre fructe sunt acide (grepfrut, clementine, kiwi, lămâi, merişor, mandarine, rodii, căpşuni, portocale), unele sunt mai puţin acide (merele, piersicile, cireşele, strugurii, caisele, nectarinele, prunele, perele, fructele de pădure), iar altele sunt dulci (mango, banane, papaya, curmale, fructe confiate, smochine proaspete, struguri). Combinaţiile corecte sunt următoarele: fructele acide cu cele mai puţin acide şi fructele dulci cu cele mai puţin acide. Nu se recomandă combinarea celor dulci cu cele acide. Pepenele formează o categorie aparte, datorită conţinutului crescut în apă. De aceea, este indicat să îl mâncaţi separat.

Reguli diferite pentru diabetici

În ceea ce priveşte persoanele care au diabet, acestea nu pot ţine cont complet de aceste principii, fiind dependente de carbohidraţi. În aceste cazuri se recomandă ca alimentele din grupele antagonice să fie consumate la intervale mari de timp, de două-trei ore.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

7 Comments

  1. Ma rog, ei sant specialisti, ei ni. Dar fiecare trebuie sa asculte de propriul organism. Observatia mea de-a lungul anilor este ca daca consumi proteine cu carbohidrati, digestia se face mai lent si nu ti se face foame asa de repede. Daca mananci carbohidrati sau fructe separat, dupa 30 de minute vrei sa mananci din nou. Se poate argumenta ca painea sau cartofii nu au mare valoare nutritiva si pot fi eliminate complet, nu ca sa fie consumate separat.

    • Felicitari autorului articolului ca a avut curajul sa il posteze intr-un ziar romanesc (desi nu si-a dat numele si a semnat anonim). Cred ca daca iti asculti propriul organism acum, in iuresul stresului secolului XXI nu ajungi prea departe, sau te ingrasi cat malul. Cartofii si painea au valoare nutritiva dar se potrivesc ca nuca in perete cu proteinele. Asa iese la studii si la analize. Asta e!

  2. Haha, „carne se combina si cu branza” … intelegem ca va sponsoreaza McDonald.

  3. adicatelea sa nu mai mincam piine ( in esenta carbohidrat ) cu nici un fel de carne , brinza , oua . Si atunci piinea cu ce se maninca ? cu biscuiti sau cu porumb ? Parca acesti mari savanti cam sar calul ….

  4. astea sunt articole pentru 5% din populatia tarii! poate in tarile dezvoltate omul se uita la ce e in farfurie, da’ in romania cand iti ghioraie stomacul de foame crapi in tine ce gasesti! ca nu sta nea vasile zilierul sa-si calculeze caloriile!

  5. cita prostie va ttrece prin cap

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *