Dieta anti-îmbătrânire. Ce mâncaţi ca să vă feriţi de boli şi să vă menţineţi tineri

Dieta anti-îmbătrânire. Ce mâncaţi ca să vă feriţi de boli şi să  vă menţineţi tineri
Dieta anti-îmbătrânire. Ce mâncaţi ca să vă feriţi de boli şi să vă menţineţi tineri

Specialiştii în nutriţie spun că un regim sănătos nu opreşte timpul în loc, însă vă poate face să arătaţi mai tânăr.

Bazaţi-vă pe legume proaspete şi pe fructe, deoarece sunt sărace în calorii şi pline de nutrienţi, spune Bradley Willcox, profesor de geriatrie la Universitatea din Hawaii. Uitaţi, în schimb, de grăsimile nesănătoase.

Experţii vă sfătuiesc să vă aduceţi aminte că legumele conţin antioxidanţi, precum vitaminele C şi E, dar şi alţi compuşi, numiţi polifenoli şi antocianine, responsabili pentru lupta cu radicalii liberi. Aceştia din urmă distrug funcţiile celulelor şi dau peste cap metabolismul. Corpul îi poate produce dacă vă expuneţi excesiv soarelui, poluării şi fumatului. Aceste substanţe pot accelera procesul îmbătrânirii şi sunt adeseori puse în legătură cu dezvoltarea unor boli precum cancerul, afecţiunile cardiovasculare, bolile inflamatorii, inclusiv osteoartrita.

Calciu şi vitamina D

Aşadar, cu cât înaintaţi în vârstă, cu atât este mai importantă dieta pe care o ţineţi şi cu atât mai mult trebuie să aveţi în vedere ca aceasta să fie bogată în antioxidanţi.

Pe lângă aceste substanţe, este important să nu vă lipsească din proteine, calciul şi vitamina D. În schimb, este bine să renunţaţi ori să reduceţi la minimum consumul de grăsimi saturate şi acizi trans, proveniţi din prăjeli şi fast-food. Puteţi, în schimb, să consumaţi grăsimi provenite din nuci, migdale, peşte, ulei de măsline.

Uleiul de măsline extravirgin menţine memoria

Uleiul de măsline este bogat în grăsimi mononesaturate şi este mult mai sănătos decât margarina, produs care conţine grăsimi saturate.

Un studiu realizat de medici neurologi a arătat că persoanele care consumă alimente bogate în grăsimi saturate riscă după vârsta de 65 de ani să sufere de boli care le afectează memoria.

Cel mai bine este să alegeţi uleiul de măsline extravirgin, deoarece poate creşte nivelul colesterolului «bun» din organism. Este recomandat să folosiţi un astfel de ulei la salate, dar şi la gătit.

Două mese de peşte, săptămânal

Nucile conţin proteine şi grăsimi, fără să fie o sursă de colesterol, şi pot fi un substitut al meselor grase.

Migdalele sunt foarte bogate în vitamina E, iar alunele conţin cantităţi mari de acizi omega 3. La fel şi peştele. Dacă doriţi să aduceţi în organism cantităţi mari de acizi omega 3, puteţi încerca somonul ori sardinele. Într-o săptămână, este bine să mâncaţi măcar două mese care să conţină peşte.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

4 Comments

  1. In legatura cu nucile..sa va povestesc ce mi sa intamplat: eram in Piata Matache (Buc.) unde am vazut ca se vindeau la Taraba, nuci noi, decojite…am luat 1/2 Kg. sa am mai mult timp. Mergand spre Autobuz, am mancat din ele, aproximativ doua nuci; ei bine, in 10 minute mi sa umflat limba, de nu mai puteam vorbi. Cand am ajuns acasa, nu stiam cu ce sa-mi clatesc gura mai intai inainte de a ma duce la Spital.
    Ce credeti ca a afost? bacteriile si microbii care se aflau pe miezul de nuca, de la mainile nespalate a celor care le-a decojit :(

    • Sunteti alergic la nuci. O anumita proteina v-a declansat ca sistemul imunitar sa lupte in exces. Asa ceva poate cauza si moartea. Daca faceti un test de alergie veti stii de ce alimente sa va feriti. Ce a-ti suferit se numeste soc anafalaptic si se reverseaza cu un EPI pen (o injectie care o puteti face singur). Informati-va la farmacist.

  2. manescu iulia says:

    foarte interesant,multumesc pt.tot ce publicati citesc mereucu placere…ciao

  3. Nucile ,nu se cumpara decojite,pt ca la lumina ,devin rancede si va imbolnavesc si sunt si pline de microbi de pe mainile celor ce le curata.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *