Dieta japoneză vă ajută să ajungeţi şi să vă menţineţi la o greutate sănătoasă

Dieta japoneză vă ajută să ajungeţi şi să vă menţineţi la o greutate sănătoasă
Dieta japoneză vă ajută să ajungeţi şi să vă menţineţi la o greutate sănătoasă

Dieta tradiţională a japonezilor este bogată în antioxidaţi care se găsesc în orez, peşte, soia, fructe, verdeţuri, alge şi ciuperci. Cu aceste alimente vă puteţi asigura un aport excelent de antioxidanţi (previn îmbătrânirea precoce şi împiedică acţiunea radicalilor liberi), acizi graşi Omega 3 (esenţiali atât pentru dezvoltarea şi sănătatea organismului, dar şi pentru slăbit) şi fitoestrogeni (au efecte pozitive la nivelul sistemelor osos şi nervos, dar contribuie şi la îndepărtarea cancerului mamar).

Să nu uităm de ceai, băutura tradiţională a japonezilor, care ajută la arderea grăsimilor şi stimulează metabolismul

Dieta are opt principii de bază

1.Un consum cât mai mic de sare
2.Grăsimile din alimentaţie nu trebuie să depăşească 25% din totalul caloriilor.
3.Consumaţi în principal produse alimentare cu indice glicemic (indice caloric), mai mic de 0,7 (castravete, andive, dovlecei, portocale, caise, alge, mere, iaurt degresat), un consum moderat al celor cu indice glicemic 0.8 – 1.5 (banane, cartofi, peste alb, orez, paste, legume, carne de pasare) şi doar ocazional cele cu indice glicemic de 1,6 pana la 3 (peşte gras, pâine, carne slabă, fructe uscate, îngheţată, nuci, ciocolată, unt).
4.Regimul impune cinci mese pe zi, trei principale şi două gustări, mâncate încet. Regula mai spune ca la fiecare masă să mănânci până te simţi doar 80% sătul.
5.Mâncarea este gătită în principal prin fierbere sau la aburi. Cel puţin un sfert din alimentele de la fiecare masă sunt consumate în stare naturală.
6.Alcoolul trebuie evitat.
7.Principalele alimente sunt peştele, legumele (algele) şi cerealele integrale
8.La fiecare masă trebuie să existe un produs bogat în calciu şi un aliment care să conţină omega-3.

Iată un exemplu de meniu japonez pentru o zi:
Mic dejun: 3 linguri cu cereale integrale, un pahar cu lapte de soia sau ceai verde, 2 biscuiţi din făină integrală şi un bol cu fructe.
Gustare: un iaurt integral sau salată de mere, morcovi şi ghimbir ras.
Prânz: salată mixtă din 50 g orez integral, roşii, castraveţi şi ciuperci.
Gustare: ceai verde, 5-6 migdale, o mână cu stafide sau o salată de fructe cu suc de lămâie.
Cină: supă preparată din 1/2 litru de apă şi 2 linguri cu miso (produs tradiţional japonez din soia fermentată şi cereale), 1/2 ceapă mică, frunze de sfeclă, alge, o lingură cu ulei presat la rece. Apoi mâncaţi o salată de legume crude de sezon şi un peşte oceanic la cuptor, beţi ceai verde sau ceai de iasomie şi terminaţi cu 1/2 papaya sau un măr.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *