„Este posibil ca medicamentele să cauzeze hiperactivitate?”

„Este posibil ca medicamentele să cauzeze hiperactivitate?”
„Este posibil ca medicamentele să cauzeze hiperactivitate?”

Vă răspunde PROF. DR. ION FULGA şeful Catedrei de Farmacologie de la UMF „Carol Davila” din Bucureşti

Raluca Dinu: Este posibil ca un copil să fie hiperactiv din cauza unui tratament cu antibiotic? Am un băieţel de patru ani căruia i s-au depistat la un exudat nazal un stafilococ şi un streptococ. A primit tratament cu Augmentin de la medic. Spre finalul tratamentului mai ales, cam din a cincea zi, a devenit extrem de nervos: se mişcă mereu, nu stă locului nicio clipă. Pe prospect scrie că medicamentul ar putea cauza hiperactivitate. E posibil aşa ceva? O a doua întrebare ar fi: când trebuie luat un antibiotic, înainte sau după masă?

Penicilinele care se administrează pe cale orală, cum este amoxicilina conţinută în medicamentul a cărui denumire comercială este Augmentin, pot produce, în doze mari, fenomene de hiperexcitabilitate nervoasă. Este vorba însă numai despre peniciline, nu despre toate antibioticele, şi numai în doze mari. Fenomenele sunt abolut reversibile, adică dispar la oprirea tratamentului.

http://www.doctorulzilei.ro/ibuprofenul-poate-duce-la-perforarea-stomacului-ce-alte-efecte-neasteptate-poate-avea-medicamentul/

Dacă un antibiotic trebuie luat înainte sau după masă, depinde de antibiotic. Unele este bine să se administreze înainte de masă, alte antibiotice este bine să se administreze după masă. Este de dorit să se citească cu atenţie prospectul medicamentului înainte de administrare.

Claudiu: Este în regulă ca o persoană care are din când în când căderi psihice să ia medicamente pentru a renunţa la fumat?
Depinde ce se înţelege prin „căderi psihice” şi ce medicamente antifumat se utilizează. Dacă se apelează la emplastre (plasturi) cu nicotină, spre exemplu, nu există niciun risc de a influenţa eventualele „căderi psihice”, indiferent ce se înţelege prin aceasta.

Există însă şi unele medicamente antidepresive care se utilizează în tratamentul tabagismului. Aceste medicamente pot avea variate consecinţe asupra bolnavilor care prezintă „căderi psihice” în funcţie de ce se înţelege prin această formulă.

  • Aşteptăm întrebările dumneavoastră la adresa doctorevz@evz.r sau telefonic la numărul 021/202.20.44.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *