Fibrele alimentare vă feresc de boli grave. Iată în ce alimente se găsesc din plin

Fibrele alimentare vă feresc de boli grave. Iată în ce alimente se găsesc din plin
Fibrele alimentare vă feresc de boli grave. Iată în ce alimente se găsesc din plin

Odietă săracă în fibre vă poate predispune la boli digestive, cum ar fi constipaţia, dar şi la afecţiuni ale inimii şi chiar la cancer. Cele mai importante surse de fibre sunt fructele, legumele şi cerealele integrale.

Merele vă scapă de constipaţie

Dacă vă doare stomacul mai mult de trei ori pe săptămână, iar scaunele sunt tari, este posibil să fiţi constipaţi, însă nu doar lipsa fibrelor din alimentaţ ie poate fi de vină, ci şi sedentarismul ori diferitele medicamente şi suplimente pe care le luaţi. Totuşi, dacă problema are o cauză alimentară, sfatul este să consumaţi mere, zmeură, morcovi, broccoli şi cereale. Medicii mai spun că este indicat să introduceţi treptat fibre în dietă, astfel încât organismul să se obişnuiască cu schimbările. Un alt sfat este să consumaţi din plin lichide, fie că este vorba despre apă, supă ori sucuri naturale.
„Fibrele asigură senzaţia de saţietate“, spune specialistul în nutriţie Kathleen Zelman. Dacă această senzaţie începe să se instaleze din ce în ce mai greu, veţi mânca mai mult decât are nevoie organismul vostru şi riscaţi să vă îngrăşaţi.

Mazărea şi fasolea, bune pentru glicemie

Specialiştii în nutriţie vă recomandă să mâncaţi între 25 şi 35 de grame de fibre pe zi, cantitate pe care o puteţi lua din fructe proaspete, cereale şi legume de sezon. Ca să vă obişnuiţi să mâncaţi fructe şi legume, este indicat să începeţi cu cele pe care le preferaţi.

Dacă suferiţi de diabet şi vă este greu să vă controlaţi glicemia, este posibil să fie şi din cauza deficitului de fibre. Acestea întârzie în mod normal absorbţia zahărului, ajutând organismul să controleze mai bine nivelul zahărului din sânge. În aceste condiţii, este important să vă hrăniţi cu legume proaspete. Mazărea, fasolea şi orezul brun sunt o alegere bună.

Colesterolul crescut dă senzaţia de oboseală

Atunci când vă luaţi majoritatea caloriilor din alimente bogate în proteine şi carbohidraţi (carne, ouă, brânză), există riscul ca nivelul de colesterol din organism să crească şi să vă simţiţi ameţiţi, obosiţi, slăbiţi. Astfel, este necesar să aveţi o dietă bogată şi în fibre, şi în vitamine, şi în minerale. Acestea vor revigora organismul, pe care este posibil să-l fi adus în stare de epuizare din cauza mâncărurilor grase.

Bananele şi fructele de pădure, surse de fibre

Printre bolile de care vă puteţi feri cu o dietă bogată în fibre, se numără afecţiunile cardiace, diabetul şi cancerul.

Studiile au arătat că o dietă săracă în grăsimi saturate, dar bogată în cereale, poate să reducă nivelul colesterolului din sânge cu 0,5%-2%, datorită fibrelor solubile care ajung în organism. Acestea se dizolvă mai repede şi reuşesc să elimine colesterolul rău din organism. În aceste condiţii, riscul ca grăsimile să se depoziteze pe artere şi să formeze cheaguri este mai mic. Surse bune de fibre solubile sunt fasolea, mazărea, soia, merele, bananele şi fructele de pădure.

Alte cercetări arată că o dietă bogată în cereale poate să reducă riscul de diabet cu 28%. În schimb, un regim alimentar bogat în zaharuri dublează riscul de diabet.

Tot fibrele vă feresc şi de hemoroizi ori de cancer de colon. Aproximativ o treime din cancerele care provoacă mortalitate au legătură cu un regim alimentar nesănătos, apreciază specialiştii.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. Mare ATENTIE la cum asimilati informatiile, mai cu seama cei care nu aveti foarte multe cunostiinte despre nutritie.

    Consumul ridicat de fibre fara un consum ridicat de lichide duce la constipatie si hemoroizi – MARE ATENTIE.

    Este foarte bun consumul mare de fibre (zic din propria experinta) DAR insotit cu minimul 2 l APA la femei (50-70 KG) si 3 l APA la barbati (90 – 110 kg).

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *