Fructele care ”topesc” grăsimea de pe burtă

Fructele care ”topesc” grăsimea de pe burtă
Fructele care ”topesc” grăsimea de pe burtă

Cu un conținut important de antioxidanți, afinele sunt fructe ce nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică, indiferent că sunt consumate proaspete, congelate, sau sub formă de ceai.

 

Frunzele de afin conțin: tanin, arbutină, hidrochinonă, mirtilină, neomirtilină. Ele au proprietate antibiotic și acționează favorabil în tulburări de circulație, diabet, boli hepatice, boli urinare, boli reumatismale, gută, sub formă de ceaiuri sau infuzii.

Fructele conțin antioxidanți numiți antocianină, vitamina C, vitamine din complexul B, vitamina E, vitamina A, cupru, seleniu, zinc, fier, calciu, mangan, vitamina K, vitamina E, fosfor și seleniu tanin, pectine, mirtilină (un echivalent vegetal al insulinei), zaharuri, acizi organici (citric, malic, oxalic, succinic, lactic). Proprietățile afinelor se mențin chiar și după ce fructele sunt uscate.

Frunzele și fructele de afin au proprietăți astringente datorită taninului. Au activitate antibacteriană, modificând favorabil flora patogenă intestinală, și antidiareică.

Fructele acționează favorabil în enterocolite, diaree, hemoroizi, oxiuroză, tulburări ale acuității vizuale, cistite, stări inflamatorii ale aparatului respirator sau digestiv, ateroscreloză. Ajută în tratarea faringitei, stomatitei, candidozei bucale și aftei, prin gargara cu suc sau tinctură diluată de afine. Se fac clisme în caz de hemoroizi cu infuzie de afine, potrivit site-ului www.sfatulmedicului.ro. Datorită proprietăților antiseptice și antibacteriene se utilizează și în caz de eczeme sau cuperoze.

Afinele contribuie la diminuarea grăsimii din zona abdomenului. Un nou studiu de specialitate sugerează că afinele pot ajuta la reducerea factorilor de risc din cauza cărora se acumulează grăsime în zona abdominală și astfel poate să scadă probabilitatea apariției bolilor cardiovasculare și a sindromului metabolic.

Afinele luptă împotriva bolilor la mai multe niveluri și sunt un instrument pentru menținerea unei stări bune de sănătate, potrivit site-ului www.farmacianaturala.com. Un studiu revine asupra unei realități pe care o știam, deja, cel mai probabil: trei sau mai multe porții de fructe pe zi reduc riscul degenerării maculare (principala cauză a pierderii vederii la persoanele în vârstă).

Afinele conțin antioxidanți și fibre ce favorizează capacitatea organismului nostru de a dizolva colesterolul rău. Și pentru că afinele acționează împotriva problemelor metabolice, implicit ajută la prevenirea bolilor cardiace.

Conținutul de flavonoide ajută la îmbunătățirea memoriei și a funcțiilor cognitive, cum ar fi: capacitatea de a lua decizii, motivarea, înțelegerea generală și funcția de retenție. În plus, consumul regulat de flavonoide reprezintă un real sprijin pentru încetinirea procesului de îmbătrânire. Flavonoidele din afine oferă organismului protecția necesară împotriva tulburărilor neurologice, cum ar fi Alzheimer sau Parkinson.

În urma unui studiu, organizat în cadrul Universității din Michigan, s-a constatat că un consum regulat de afine poate avea un impact real în ceea ce privește scăderea greutății corporale și masei ficatului. Fibrele din afine țin la distanță constipația (prin consumul constant a unei cantități însemnate), iar vitaminele, sodiul, cuprul, fructoza și acizii îmbunătățesc digestia. Acidul elagic, împreună cu antocianina și alți antioxidanți, lucrează pentru prevenirea cancerului, potrivit www.csid.ro.

Afinele pot fi consumate ca atare sau pot fi folosite la obținerea afinatei, o băutură alcoolică destul de apreciată, ori la dulceață, gem, prăjituri.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE ACUM