Grăsimile sănătoase scad riscul bolilor de inimă. Iată cum le alegeţi

Grăsimile sănătoase scad riscul bolilor de inimă. Iată cum le alegeţi
Grăsimile sănătoase scad riscul bolilor de inimă. Iată cum le alegeţi

Este greşit să eliminăm toate grăsimile din dietă, deoarece acestea joacă un rol important în organism.

Unele vitamine sunt solubile în grăsime, aşa că organismul are nevoie de grăsimi pentru a le asimila. Grăsimile nesănătoase care se găsesc de obicei în produsele de origine animală ar trebui evitate deoarece cresc nivelul colesterolului rău şi riscul devoltării diabetului de tip 2 şi al afecţiunilor cardiovasculare.

Grăsimile sănătoase (mononesaturate şi polinesaturate) pe de altă parte scad riscul bolilor de inimă şi pot avea un efect pozitiv asupra insulinei şi nivelului de glicemie.

Iată câteva sfaturi care să vă ajute să alegeţi grăsimile sănătoase:

–         alegeţi întotdeauna grăsimi mononesaturate şi polinesaturate citind întotdeauna etichetele produselor

–         evitaţi întotdeauna uleiul vegetal parţial hidrogenat

–         folositţi uleiuri de măsline, de palmier sau de canola la gătit

–         consumaţi în fiecare zi cel puţin un aliment care conţine omega 3

–         reduceţi consumul de carne roşie şi lactate grase şi înlocuiţi-le cu carnea de pui sau de peşte

Cele mai important surse de grăsimi sănătoase: migdale, avocado, nuci, alune, ulei de in, ulei de măsline, ulei de cânepă, ulei de struguri, peşte.

Grăsimile nesănătoase se găsesc în: unt, brânză şi lapte gras, prăjituri şi produse de patiserie, ciocolată, smântână, frişcă, produse fast food,  pielea de pe carnea de pasăre, gălbenuşul de ou, carnea şi produsele din carne de porc.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

5 Comments

  1. mai usor cu carnea de pork, care este foarte sanatoasa…

    • Dobitocii astia incearca sa ne faca sa nu ne bucuram de nimic in viata.Macar sa mananc cum vreau si nu mai zapaciti oamenii,2000 de ani nu s-a stiut de specialisti in nutritie;acum vin si incearca sa ne manipuleze.Rusine.

      • Domnu’ Ionica, sa traiti! Daca vreti sa mancati untura pe paine, n-aveti decat. Dar redactorul, indiferent de unde a luat materialul, este bun de lauda. Nu va obliga nimeni sa mancati ce va zice el, numa’ ca daca faceti altminteri, aveti mai multe sanse sa faceti o bola cardiovasculara. Puteti face ca strutul, dar lasati omul sa va spune parerea lui. Spuneam si cu alt prilej: 2000 de ani oamenii lucrau fizc 10-12 ore pe zi si daca mancau gasimi nu se cunoastea asa de tare… dar mureau mai devreme. In anul 1900 speranta de viata la nastere in Romania era de 36,4 ani iar in SUA de 47.. asta ca de exemplu. Cultura noastra culinara din cei 7 ani de acasa se limiteaza la speranta de viata de 50 de ani. Va place, bine, nu, macar nu-l mai injurati pe Nicolaescu cu citostaticele si cu balbele lui. Sa aveti un weekend placut, ca tot e post. Vedeti ca aveti dezlegare la peste! :)

  2. Astia sunt din alt film…
    Vrajeala cu grasimile saturate & colesterol este teribila si extrem de nesanatoasa, adusa „in piata” doar pentru vanzarea otravii numite margarina ( hydrogenated fat )
    Cateva observatii:
    -grasimile saturate si colesterolul sunt constituenti principali, cca. 50%, din membranele celulare
    -pentru absorbtia calciului este necesar ca 50% din grasimi sa fie saturate
    -colesterolul este „materia prima” pentru hormoni esentiali (estrogen, progesteron, DHEA, testosteron, etc)
    -colesterolul intareste sistemul imunitar ( exista sindromul Smith-Lemli-Opitz pentru cei care nu pot sintetiza colesterol, mor in cativa ani, spre deosebire de cei cu Hypercholesterolemia cu colesterol peste 300, care traiesc bine-mersi pana la varste inaintate)
    -colesterolul + grasimile sunt cea mai eficienta forma de utilizare a energiei grasimilor din hrana, organismul este perfect adaptat pentru asta (enzimele din vezica biliara si pancreas)
    -54% din creier este colesterol + grasimi saturate
    -colesterolul este un antioxidant vital pentru protectia impotriva radicalilor liberi
    -creierul contine peste 50% colesterol si grasimi saturate
    -colesterolul si grasimile saturate sunt foarte importante pentru creier, laptele de mama este un exemplu concludent.
    Pentru cine are indoieli, putina documetare referitoare la ou (din care se dezvolta un organism de de la 0) si lapte ( pe baza carui are loc cea mai exploziva dezoltare a unui mamifer in primul an de viata) cred ca ar fi suficienta.

  3. Corect : evitati pe cat posibil grasimile. Daca totusi consumati sa fie ulei de rapita, toate celelalte nu fac decat sa-ti creasca burta si sa te imbolnaveasca.
    Cele mai rele : margarina, uleiul de palmier.
    Aaaa, era reclama pentru farmacia inmii, Catenaaaaa !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *