Greșeli BANALE pe care care mulți le facem și care duc la îngrășare. Nu sunt de vină nici genetica, nici glanda

Greșeli BANALE pe care care mulți le facem și care duc la îngrășare. Nu sunt de vină nici genetica, nici glanda
Greșeli BANALE pe care care mulți le facem și care duc la îngrășare. Nu sunt de vină nici genetica, nici glanda

Nu GENETICA ne îngrașă. Uluitor: Dacă avem prieteni supraponderali, riscăm mai mult să ne îngrășăm. Care sunt alte cauze. 7 motive pentru care oamenii se îngrașă. Și cum pot scăpa de kilogramele nedorite

Oamenii adesea dau vina pe factorii exteriori, când e vorba de acumularea de kilograme. Fie pe genetică, pe glandă sau pe stres. Problema este că cu cât te înconjori mai mult de persoane supraponderale, cu atât ești mai predispus să te îngrași spune Andrew Lansley, fost ministru al Sănătății din Marea Britanie.

Domnul Lansley pune punctul pe i. Într-adevăr, genetica și biologia ne pot afecta capacitatea de a câștiga sau a pierde greutate. Dar principalul pilon al greutății noastre este stilul de viață. Când mâncăm conștient, facem mișcare și dormim suficient putem controla numărul kilogramelor. În acest articol vom analiza 7 motive pentru care oamenii se îngrașă. Și este vorba de cele mai întâlnite.

Dacă săriți peste mese. Nu, nu la propriu, că acesta ar fi chiar un exercițiu bun. Este esențial să mâncați 3 mese principale și 2 gustări. Este total neproductiv să eliminați o masă, în ideea că veți slăbi. Total greșit!

Un studiu publicat în 2015 în Jurnalul de Biochimie Nutrițională, cercetătorii au ajuns la următoarele concluzii. Restricțiile alimentare duc la dezechilibre metabolice. Șoarecii care au fost hrăniți la intervale mari de timp au acumulat grăsime abdominală și și-au redus sensibilitatea la insulină.

Pe scurt, cine sare o masă crezând că va slăbi va primi efectul contrar: se va îngrășa. Este fapt dovedit științific.

Dacă înlocuim masa cu ceva simbolic. Masa trebuie să aibă beneficii nutriționale, nu crănțănele. Pregătiți porții mici și sănătoase și beți multă apă.

Dacă nu mâncați un mic dejun nutritiv. Este cea mai importantă masă a zilei, știți deja. Și este adevărat! Persoanele care iau un mic dejun nutritiv, sănătos, sunt mai puțin predispuse la îngrășare. Atenție! Covrigii și merdenelele nu intră în schemă!

Alegeți fructe, brânzeturi, lactate sau cereale, pentru un mic dejun consistent și sănătos.

Dacă nu dormiți destul. Lipsa somnului duce la îngrășare. Motivul este simplu. Funcțiile tale metabolice sunt încetinite astfel.

Care sunt orele recomandate de somn

Copiii între 6 și 13 ani: între 9 și 11 ore pe noapte

Adolescenții între 14 și 17 ani: 8 – 10 ore pe noapte

Adulții tineri 18 – 25 ani: 7 -9 ore pe noapte

Adulții 26 – 64 ani: 7 – 9 ore pe noapte

Adulții în vârstă: peste 65 ani: 7 – 8 ore pe noapte

Dacă nu vă cântăriți. Dacă nu vă cântăriți zilnic, kilogramele se adună pe nesimțite. E mult mai simplu să te lupți cu 500 grame de ieri, decât să te trezești cu 10 kilograme în plus, fiindcă nu te-ai cântărit și ele s-au depus pe nesimțite.

Schimbările majore de viață. De fiecare dată când în viața noastră are loc o schimbare notabilă, suntem dezechilibrați, iar asta poate avea ca efect îngrășarea. În timpul acestor schimbări, să nu uităm să facem mișcare, măcar yoga sau meditație.

Timpul. Da, trecerea implacabilă a timpului ne încetinește metabolismul.

Pierderea masei musculare. După vârsta de 30 de ani, începem să pierdem masă musculară. Așa că oricum am vrea să ne scuzăm, o persoană care are o rutină minimă de două ori pe săptămână de mișcare va rezista mult mai mult în fața atacului kilogramelor neprietenoase.

Nu trebuie să deveniți culturist, nu vă speriați. Fie că alegeți yoga, antrenament cardio, cu greutăți, pilates sau pur și simplu ciclism sau plimbări, mișcarea este esențială în lupta cu obezitatea.